انگلیس بدنبال گسترش معافیت‌های مالیاتی صنایع خلاق

به گزارش فناوری فرهنگی،وزیر فرهنگ و اقتصاد دیجیتال انگلیس از احتمال معافیت‌های مالیاتی برای صنایع خلاق تر مثل طراحی خبر داد.

اد وایزی وزیر فرهنگ و اقتصاد دیجیتال انگلیس از احتمال معافیت‌های مالیاتی برای صنایع خلاق تر مثل طراحی خبر داده است.

اد وایزی در کنفرانسی که از سوی موسسه کرییتیو انگلند برگزار شده خواستار گسترش معافیت‌های مالیاتی برای صنایع خلاق تر از جمله طراحی شده است.

معافیت‌های مالیاتی به استودیوها اجازه می‌دهد تا بخشی از هزینه‌های مربوط برای تولید یا پس از تولید را بار دیگر در اختیار داشته باشند. این معافیت‌ها در ابتدا برای صنعت فیلم سازی در نظر گرفته شد ولی طی سال‌های اخیر به تلویزیون شامل پویانمایی و برنامه‌های کودک و بازی‌ها نیز گسترش یافته است.

اینکه معافیت‌های مالیاتی تا چه حد برای سایر بخش‌ها نیز اعمال خواهد شد هنوز مشخص نیست ولی این مساله از سوی صنعت طراحی مورد استقبال واقع شده است. به گفته ریچارد ویلسون رئیس انجمن صنعت بازی انگلیس “تیگا”، معافیت مالیاتی به رشد 10 درصدی این صنعت در سال 2014 کمک کرده است. تیگا محاسبه کرده است که طی 5 سال آینده معافیت مالیاتی برای صنعت بازی بیش از 2700 شغل جدید ایجاد خواهد کرد و 1.1 میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس تزریق می‌کند.

وایزی نیز گفت: محافظه کاران شرایط مالیاتی درستی را برای رشد و رونق صنایع خلاق ایجاد کرده‌اند. صنایع خلاق که 5 درصد اشتغال انگلیس را تشکیل می‌دهند 3 برابر بیشتر از رشد اقتصادی انگلیس در حال رشد و رونق هستند و 76.9 میلیارد پوند به اقتصاد تزریق کرده‌اند.

وی افزود: این یک اقدام خیره کننده برای حمایت از این بخش فوق العاده بوده است.

منبع: اقتصادخلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد