رژیم صهیونیستی در پی ابرقدرتی در فضای سایبری

کوتاه از جهان

سایت شورای روابط خارجی آمریکا مقاله ای را از سخنرانی نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در تلاویو که با موضوع »مسائل سایبری» بود منتشر کرده است. این مقاله درمورخ بیست و هفت ژانویه (هفتم بهمن ماه یکهزار و سیصد و نود و چهار) در سایت شورای روابط خارجی بروز شده بود.

اسراییلدر مراسم فناوری فضای مجازی 2016 که در تل آویو برگزار شد، نتانیاهو اهداف جاه طلبانه داخلی و بین المللی این رژیم را، ارتقای اسرائیل به عنوان ابرقدرت سایبری بیان نمود.

در این سخنرانی عنوان شد، تمرکز رژیم صهیونیستی در حوزه امنیت شبکه است که دارای اهداف دوگانه تامین امنیت و رشد اقتصادی این رژیم می باشد. به گزارش سایت شورای روابط خارجی آمریکا،‌ رژیم اشغالگر قدس هم‌اکنون دارای 300 شرکت امنیت سایبری می باشد که بیش از شش میلیارد دلار صادرات دارند.

نتانیاهو گفت این رژیم جهت‌گیری کلی را تهیه کرده هر چند ممکن است در این راه کارهای اشتباه و یا ناقصی صورت گیرد. همچنین در فضای مجازی تضاد بین نیاز و خطر وجود دارد زیرا از یک طرف شرکایی از کشورهای دیگر و بخش خصوصی می‌باشد که اشتراک‌گذاری اطلاعات برای این رژیم بسیار خطرناک است.

نکته قابل توجه سخنرانی نتانیاهو تشکیل اداره ملی فضای مجازی بود، او گفت، ایجاد و افزایش اختیارات این اداره با مقاومتهایی مواجه خواهد شد . ابتدا سازمان امنیت داخلی که مسئول دفاع از زیرساخت های حیاتی است و بسیاری از زیرساخت های حیاتی در اختیار این سازمان را در اختیار دارد به مقاومت در برابر تشکیل این اداره خواهد پرداخت ولی باید مسائل بروکراتیک را حل کرد.

همچنین نتانیاهو از یک استعاره پزشکی برای توضیح مسئولیت دولت در دفاع از کشور در برابر حملات سایبری استفاده کرد. او گفت که نقش حکومت، ایمنی بخشی به سازمان‌ها و اشخاص با توسعه بهترین شیوه و استانداردها می باشد که هر شخصی باید آن را اجرا کند و دولت بیماری‌های خاص را درمان نماید و در مواردی که حملات گسترده‌ای انجام شده از نیروهای نظامی و سازمان های اطلاعاتی برای دفع حمله و برخورد با مهاجم استفاده گردد.

نتانیاهو ایده ایجاد هنجارهای جهانی درخصوص فضای مجازی را بی اعتبار دانست و در عوض از ایجاد یک نشست از کشورهای همسو برای دفاع از هنجارهای مشترک و اعمال تحریم علیه کسانی که این استاندارها را نقض می‌کنند سخن گفت و بیان داشت که دولتش از نشست سالانه که درماه ژوئن در دانشگاه تل آویو برگزار می‌گردد برای پیشبرد این برنامه استفاده خواهد کرد.

در ادامه او گفت رژیم صهیونستی به زودی قوانین جدید کنترل صادرات محصولات امنیت سایبری را اعلام خواهد کرد. این رویکرد به سمت تجاری‌سازی این محصولات خواهد بود. هر محصولی که به صراحت ممنوع نشده است اجازه صادرات خواهد داشت.

منابع:

http://www.hawzah.net/fa/Magazine/View/3814/6939/83730

http://blogs.cfr.org/cyber/2016/01/27/israel-as-a-cyber-super-power/

 

یک نظر

  1. واقعا این اطلاع رسانی جای بسی تشکر و قدر دانی داره امیدوارم که روی مردم اثرگذار باشه و به جای تلگرام که یک شبکه ی اجتماعیه اسرائیلیه از شبکه های اجتماعی ایرانی مثل سلام،ساینا،سروش و دابی استفاده کنند.

     

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد