اعلام برنامه های سال 1395 ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

به گزارش فناوری فرهنگی،در ابتدای جلسه سجادی نیری، از زحمات کلیه اعضای شورا و دبیرخانه ستاد که در طول یک سال گذشته با ستاد همکاری داشته و در پیشبرد اهداف آن موثر بوده اند تشکر و قدردانی نمود.

وی با تاکید بر لزوم اعمال اولویت بندی در حوزه صنایع فرهنگی در جهت کارآمدی بیشتر ستاد در سال آتی به اعلام معیارهایی همچون سازگاری با شاخص­های دانش­بنیان و مجاورت با فناوریها و صنایع سخت و رویکردهایی نظیر مزیت محور، فرصت محور و اقتدار محور بودن به عنوان ضوابط تعیین اولویت در برنامه های سال آینده ستاد اشاره کرد. سجادی نیری اولویت های موضوعی سال آینده ستاد توسعه فناوریهای نرم و هویت ساز را در هشت محور اسباب بازی، بازیهای رایانه­ای، تولید محتوای دیجیتال (محتوای آموزشی)، پویا نمایی، سینما، پی نمایی، صنایع دستی و طراحی برشمرد.

در ادامه دبیر ستاد توسعه فناوریهای نرم، ساختار اقدامات مدّ نظر برای برنامه سال آینده ستاد را در 5 بخشِ نظارت و سیاستگذاری، ترویج و گفتمان سازی، زیرساخت، هدایت و جهت دهی و حمایت های مقطعی تببین و تشریح کرد.

پس از آن هریک از اعضا به ارائه پیشنهاداتی درخصوص برنامه سال آینده ستاد پرداختند که از جمله آنها؛

–        لزوم توجه به مزیت سنجی به عنوان ضابطه تعیین اولویت و رشته پیوند فعالیتهای گوناگون ستاد در بخشهای مختلف مرتبط با آن.

–        همکاری گسترده تر ستاد با دانشکده های علوم انسانی و توجه بیشتر به صنایع دستی.

–        کاهش اولویت­های موضوعی ستاد به 5 مورد و ساختار اقدامات مد نظر به 2 بخش در هر مورد کدام از  اولویت های موضوعی.

–        ضرورت تعامل بیشتر ستاد با بخش خصوصی و بستر فرهنگی ـ مردمی

–        لزوم در نظر گرفتن اطلاعات و دانش بازارسنجی برای تعیین برنامه های ستاد بویژه با توجه به شرایط پسا برجام را می توان نام برد.

–        لزوم کاهش همپوشانی فعالیتهای ستاد با سایر نهادها و عدم ضرورت جنبه آموزشی در تولید محتوای دیجیتال با توجه به اولویت های ستاد.

حسب توافق بدست آمده در جلسه، مقرر شد کلیه اعضای شورای ستاد نظرات کارشناسی و پیشنهادات خود را در باب اولویت های موضوعی و برنامه پیشنهادی ارائه شده، به صورت مکتوب ارسال نموده تا در جلسه اول شورای ستاد در سال 1395 مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گیرد.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد