بی‌نظیرترین عید زوار رضوی امسال رقم خورد/ از توزیع غذای حضرتی تا اسکان رایگان

به گزارش فناوری فرهنگی،حرم مطهر و نورانی ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در ایام نوروز پذیرای خیل کثیری از مشتاقان و ارادتمندان هشتمین ستاره آسمان ولایت و امامت است، با این وجود امسال زوار رضوی سالی متفاوت را در جوار این مکان نورانی سپری کردند.

پس از انتصاب حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی از سوی رهبر انقلاب و تأکید معظم‌له به مواردی نظیر خدمت به زائران بارگاه رضوی به ویژه ضعفاء و نیازمندان و خدمت به مجاوران، مستمندان و مستضعفان رضوی، امسال نوروز شاهد بی‌نظیرترین استقبال زوار از سوی آستان قدس رضوی بودیم.

*تکریم زائر در سه بخش استقبال، تغذیه و اسکان

به گونه‌ای که از 28 اسفند ماه سال گذشته تا 12 فروردین ماه جاری استقبال از زائر امام رضا(ع) در سه بخش، استقبال، تغذیه و اسکان در حال انجام است، هر چند در سال‌های گذشته استقبال از زوار در روزهای منتهی به ماه صفر و زوار پای پیاده به صورت محدود صورت می‌گرفته است، اما از نکات جالب آن استقبال گسترده خدام از زوار رضوی در 4 مبادی ورودی شهر که شامل 2 مبادی جاده‌ای، پایانه اتوبوسرانی و راه آهن است که شور و شوق وصف‌ناپذیری را عاید مهمانان حرم امام رضا(ع) کرده است.

*توزیع 40 هزار صبحانه ویژه زوار و 10 هزار بسته حمایتی برای مجاوران حرم

توزیع بیش از 30 تا 40 هزار صبحانه از سوی خدام حرم به صورت روزانه در چهار مبادی ورودی، توزیع بسته‌های متبرک، توزیع بیش از 10 هزار غذای حضرتی در ظهر در این مبادی‌ها، همچنین توزیع بیش از 6 هزار غذای حضرتی در محل اسکان زوار در کمپ‌های پیش‌بینی شده در بخش پذیرایی از زوار رضوی صورت می‌گیرد که در نوع خود کم‌نظیر است.

در بخش اسکان نیز سه مکان حسینیه حضرت امام(ره)، مجتمع شهدای غزه و مجتمع آیه از سوی آستان قدس رضوی در نظر گرفته شده که در مبادی ورودی شهر با اعلام این مکان‌ها، زواری که محلی برای اسکان نداشتند به سوی این سه محل راهنمایی شده که طبق آخرین آمار روزانه پذیرای بیش از 2 هزار زائر هستند.

همچنین در جهت تکریم مجاورین بی‌بضاعت و مستضعف حرم رضوی 10 هزار بسته که شامل مایحتاجات ضروری خانوار از قبیل برنج، روغن، قند، شکر، چای و … است، توزیع شد.

منبع: فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد