آموزش مقابله با دروغ‌های کرونایی با بازی ویدئویی

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از اسلش گیر، برخی گروه‌ها و افراد با انتشار اخبار دروغین و توطئه آمیز در ویروس کرونا در شبکه‌های اجتماعی موجب تشویش افکار عمومی شده‌اند و آزمایشگاه تصمیم‌گیری اجتماعی در دانشگاه کمبریج به این فکر افتاده که از طریق یک بازی به نام Go Viral! آگاهی عمومی در مورد ماهیت اخبار جعلی و شیوه مقابله با آنها را افزایش دهد.

طراحی این بازی چندمرحله ای که مبتنی بر پرسش و پاسخ با کاربران است، از طریق بررسی یافته‌های روانشناسی و تحقیق در مورد نحوه عملکرد مغز انجام شده است. در جریان این بازی کاربر اخبار دروغ و تئوری‌های توطئه شخصی خود را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی طراحی می‌کند و مشاهده می‌کند که چگونه دروغ پردازی‌هایی از این دست به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و ذهن و فکر هزاران نفر را آلوده می‌کند.

طراحان این بازی معتقدند توانمندسازی عموم مردم برای تولید اخبار جعلی در جریان یک بازی ویدئویی درک و دانش افراد در مورد این مساله را افزایش داده و به آنها کمک می‌کند هر چه بیشتر با انتشار اخبار جعلی مقابله کنند. همچنین می‌توان انتظار داشت افرادی که این بازی را اجرا کنند به ابزاری برای نشر بیشتر اخبار دروغ و غلط در مورد ویروس کرونا مبدل نشوند.

برای اجرای این بازی و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن می‌توانید به نشانی https://www.goviralgame.com/en مراجعه کنید.

منبع: مهرکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد