ارزش استارتاپ هایی که امسال به بورس می رود۶۰هزارمیلیارد تومان است

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری، معاون فناوری رییس جمهور در مراسم آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه گفت: نسل جدیدی از کارآفرینی در کشور شکل گرفته است به این معنا که برخی از استارتاپ ها امسال در بورس عرضه می شوند که ارزش آنها شصت هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: برخی از استارتاپ ها در سال های گذشته از مجموعه های دولتی بیرون رانده شده اند ولی اکنون یکی از آنها ارزش یک میلیارد دلاری دارد. این در حالی است که بسیاری از آنها خیلی بازار بزرگی را تشکیل می دهند در حالیکه دولت خدمات را غیرشفاف با نرخ بالا به مردم ارایه می دهد و واسطه های بسیار زیادی نیز در این میان وجود دارند و البته به این دلایل است که مردم از آنها حمایت می کنند.

وی افزود: استارتاپ ها در حوزه خدمات علیرغم اینکه خدمت شفاف می دهند ولی مورد نقد قرار می گیرند و کتک می خورند، این در حالی است که اکنون برخی از استارتاپ ها سربازان ایران در خارج از کشور شده اند و اکنون کشورهای مجازی در حال تشکیل است و گوگل هم نمونه آن است که بانک و قانون و برنامه دارد.

ستاری گفت: نظام جدیدی که ایجاد می شود اگر مورد حمایت بورس و بیمه قرار نگیرند، حتما کشور ضرر می کند و هر چقدر از داخلی ها حمایت نشود خارجی ها ما را و کشور ما را خواهند برد.

به گفته معاون رییس جمهور، دلالان جلوی استارتاپ ها مقاومت می کنند؛ این در حالی است که با حضور استارتاپ ها اکنون بازار دلالان جمع شده است و مردم پشت این کارآفرینان نوین هستند و راهی هم نیست جز اینکه در این راه قدم بگذاریم.

وی افزود: به بچه ها باید به عنوان سرباز نگاه کرد و اگر ایده شبکه اجتماعی همیشه در سر هزار نفر بوده ولی این افراد هستند که کار را پیش می برند.

ستاری ادامه داد: سرمایه های خطرپذیر باید ۲۰ تا ۳۰ درصد از منابع بورس را جمع کند. ارایه وام دردی را دوا نمی کند و حمایت از شرکت های کوچک و متوسط با وام نمی شود.

این عضو کابینه دوازدهم گفت: نمی توان با استارتاپ ها جنگید و جوانان باانگیزه بسیاری هستند که باید حمایت شوند، ایده های جدید را باید پذیرفت همانطور که دنیا آن را پذیرفته است. بانکداری می ماند ولی بانکها از بین خواهند رفت.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد