بیش از ۲۰ درصد پرونده‌های دستگاه قضایی به خاطر مشکلات فضای مجازی است

به گزارش فناوری فرهنگی، نصرالله پژمان‌فر در جلسه علنی در جریان طرح سوال خود از آذری جهرمی درباره‌ی علت عدم انجام وظایف قانونی وزارت ارتباطات در احراز هویت افراد در اینترنت، ساماندهی فیلترشکن‌ها و قطع سیم کارت‌های مجعول گفت: امروز در فضای مجازی در شرایطی قرار گرفتیم که خیلی از افراد برای استفاده از این فضا باید از فیلترشکن و وی‌پی‌ان استفاده کنند. برنامه‌ی مشخصی هم نداریم؛ در حالی که باید سطح دسترسی افراد در فضای مجازی مشخص شود و احراز هویت صورت گیرد. دستگاه متولی هم وزارت ارتباطات است و احراز هویت وظیفه این وزارتخانه.

وی با بیان این که بین ۵۰۰ هزار تا دو میلیون سیم کارت مجعول وجود دارد اضافه کرد: در این زمینه اقدامات حداقلی صورت گرفته اما باید جلوی فساد گرفته شود، ما همان سیم کارتی که برای یک ایرانی صادر می‌کنیم به یک خارجی هم می‌دهیم و همان سطح دسترسی برای او تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی اظهارات وزیر ارتباطات فرار رو به جلو است ادامه داد: در فضای مجازی باید هویت کاربر مشخص باشد چرا این کار در شورای عالی فضای مجازی صورت نمی‌گیرد؟

پژمان‌فر ادامه داد: در کشور عراق به مسافران سیم کارت یک هفته‌ای تا دو هفته‌ای می‌دهند؛ چرا در ایران به همه کسانی که وارد کشور می‌شوند با ارائه پاسپورت خدمات بلند مدت ارائه می‌شود؟ من معتقدم این فضای ناامن به دلیل منافع و پول و بهره برداری‌های اقتصادی است که از آن دست بر نمی‌دارند.

نماینده مردم مشهد با بیان این که بیش از ۲۰ درصد پرونده‌های دستگاه قضایی به خاطر مشکلات فضای مجازی است ادامه داد: از این میان بیش از ۸۰ درصد به دلیل مشخص نبودن هویت افراد است؛ در حالی که این تکنولوژی وجود دارد، تکالیف بالادستی هم هست، اما این اراده نیست. آقای جهرمی مسئولیت مستقیم در این زمینه دارد و ما باید این پیام را بدهیم که از فضای مجازی ناراضی هستیم.

در ادامه نمایندگان با رای خود اعلام کردند که از پاسخ وزیر قانع شده‌اند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد