تولید در استارت‌آپ‌ها رونق می‌گیرد

به گزارش فناوری فرهنگی، رضا تقی پور انوری با اشاره به اینکه طرح «جهش تولید دانش بنیان ها» مربوط به حمایت از استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوین دانشی است، ادامه داد: این طرح توسط نمایندگان در مجلس مطرح شده است تا فعالیت استارت‌آپ‌ها شکل قانونی به خود بگیرد و با ضوابط و مقررات بتوانند به راحتی در کشور فعالیت کنند.

وی گفت: این طرح با هدف کاهش قوانین دست و پا گیر فعالیت استارت‌آپ‌ها تهیه شده تا به فعالیت این کسب‌وکارها و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و فناوری محور سرعت بخشد.

تقی پور با تاکید بر اینکه پایه و اساس کسب و کارهای استارت‌آپی فضای مجازی و فناوری اطلاعات و ارتباطات است، گفت: این طرح امروز یکشنبه در کمیسیون صنایع مجلس به بحث گذاشته می‌شود و پس از دریافت نظرات و موافقت نمایندگان، طرح اعلام وصول شده تا مراحل تبدیل شدن به قانون را بگذراند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حمایت از استارت‌آپ‌ها در راستای تحقق شعار جهش تولید انجام می‌شود چرا که ما معتقدیم این شعار در بخش دانشی کشور که دارای خدمات و تولیدات دانش بنیان و فناوری محور هستند محقق می‌شود. چرا که پتانسیل‌های رسیدن به این هدف، در این حوزه دیده می‌شود.

وی گفت: طرح حمایت از کسب و کارهای دانش بنیان و استارت‌آپ‌های فضای مجازی در راستای تحقق شعار جهش تولید، با هدف تسهیل فعالیت این کسب و کارها، ایجاد اشتغال و سرعت بخشی و رونق آنها در دست بررسی است. این کسب‌وکارها با کمترین سرمایه و با بیشترین بازده و بهره‌وری می‌توانند در جهش تولید نقش آفرینی کرده و محصولات با کیفیت تولید کنند.

تقی پور خاطرنشان کرد: در این طرح تکالیفی برای وزارت ارتباطات، معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپی دیده شده است.

منبع: مهرکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد