حضور ۲ انیمیشن ایرانی در جشنواره «گلدن کوکر» بلغارستان

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انیمیشن کوتاه «قهرمان» به کارگردانی کیانوش عابدی و «ماهی‌گیر و بهار» به کارگردانی سیدحسن سلطانی عنوان این ۲ پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در جشنواره «گلدن کوکر» بلغارستان حضور دارند.

این ۲ پویانمایی که از تولیدات سال ۲۰۱۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است در بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن کمتر از ۱۰ دقیقه این جشنواره با ۴۸ فیلم دیگر به رقابت خواهند پرداخت.

انیمیشن «قهرمان» اولین حضور بین‌المللی خود را در بخش مسابقه این جشنواره تجربه می‌کند.

فیلم‌های کمتر از یک دقیقه، فیلم‌های کمتر از ۱۰ دقیقه، فیلم‌های ۱۰ تا ۴۵ دقیقه، فیلم‌های دانشجویی، فیلم بلند، فیلم‌های سریالی، تبلیغاتی، فیلم‌های کودکان، فیلم‌های محیط زیستی و موزیک ویدئو از جمله بخش‌های رقابتی این دوره از جشنواره گلدن کوکر هستند.

هر ساله جوایزی به فیلم‌های راه یافته به بخش مسابقه اهدا می‌شود که در دور دهم این جشنواره، انیمیشن «گرگم و گله می‌برم» ساخته امیرهوشنگ معین از تولیدات سال ۲۰۱۸ کانون برنده بهترین فیلم کوتاه کودکان شد.

جشنواره بین‌المللی انیمیشن «گلدن کوکر» که از سال ۲۰۱۰ در بلغارستان شروع به فعالیت کرده است، نقش مهمی در صنعت انیمیشن ایفا می‌کند و از سوی انیماتورهایی که خود، تهیه کننده هستند برنامه‌ریزی و اداره می‌شود.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «گلدن کوکر» از ۱۱ تا ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ برابر با ۱ تا ۶ سپتامبر ۲۰۲۰ در شهر صوفیه پایتخت کشور بلغارستان در حال برگزاری است.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد