ایران در فضای مجازی مستعمره آمریکاست؟!

این را از مسئولین بپرسید که چرا مرکز اطلاعات و اینترنت ایران باید در یک پایگاه نظامی آمریکا باشد؟/ اگر نمی توانید فیلتر شکنها را جمع نمایید پس اینترنت را جمع نمایید. این دستور آقا موجود است اما چرا اجرا نکردن؟! چرا ما حزب‌اللهی صدایمان در نمی آید؟ چرا اعتراض نمی کنیم؟…
به گزارش پایگاه فناوری فرهنگی (فنافر)از پایگاه خبری مسیرآنلاین، روح الله مومن نسب کارشناس فضای مجازی در جلسه انصارحزب الله که روز یکشنبه ۲۵ مردادماه در دفتر مرکزی برگزار شد به بررسی فضای مجازی در کشورمان و کم کاری شورای عالی فضای مجازی کشور پرداخت.متن مشروح سخنان ایشان به شرح ذیل می باشد:

اولین مشکل در شناخت فضای مجازی این است که تعریف دقیق و درستی از آن نداریم. فضای مجازی ساحت دیگری از زندگی حقیقی انسانها است؛ چرا که ما هر چیزی که در فضای حقیقی داریم در فضای مجازی نیز مابه ازی آن را داریم. حضرت آقا در۱۷ اسفندماه ۱۳۹۰شورایی به نام شورای عالی فضای مجازی راه اندازی کردند وآن موقع در وصف فضای مجازی حضرت آقا گفتند اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت اصل انقلاب است و در فضای مجازی باید انقلاب صورت بگیرد.

اهمیت رسیدگی به اینترنت برابر با اصل انقلاب است

اولین سؤالات از همان جا طرح شد که اصل قضیه چیست؟ و این موبایل و این اینترنت چیست که اهمیتش برابری با اصل انقلاب می کند؟! حضرت آقا فرمودند: اگر من رهبر نبودم حتماً رئیس فضای مجازی می شدم. این اهمیّت دادن برای چیست؟ چرا این فضا تا این اندازه برای رهبر انقلاب مهم است؟! در حکم رهبر معظم انقلاب به این شورا یک هشدار و تکلیف بسیار جدّی داریم که فرمود:۱- مواجهه فعّال و مبتکرانه با فضای مجازی؛ در این جمله حضرت آقا به سه نکته مهم اشاره می کنند یعنی ما باید حس مواجهه داشته باشیم که متاسفانه الان ما با گوشی هایمان حس معاشقه داریم تا مواجهه و نکته دیگر اینکه فعال باشیم و سومین نکته ابتکار وخلاقیت عمل نیز داشته باشیم. اگر در این فضا هر کدام از این سه نکته نباشد در یک جا ما کم می آوریم و دشمن ما را زمینگیر می کند چون رّد همه موارد را دارد.

چرا حضرت آقا برای فضای مجازی شورایی به این عظمت تشکیل دادند می‌توانستند ۴ الی ۵ نفر را انتخاب کنند و بگویند بروید و این فضا را سازماندهی نمایید امّا حضرت آقا یک جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی تأسیس می‌کنند، همه ارکان در حکومت نظام جمهوری اسلامی عضو این شورا هستند، از این ۲۵ نفر عضو شورای فضای مجازی یک نفر کارش کابل کشی می باشد و ۲۴ نفرالباقی باید بروند فکر کنند و محتوا برای این فضا درست کنند و این یک نفر کار اجرایی و عملیاتی کند،اصل اینترنت به کابلش نیست، اصل این ساختمان به این لامپ نیست بلکه این لامپ کمک میکند که ما راحت تر همدیگر را ببینیم، محتوا مهمتر از هر چیز دیگر است.

حضرت آقا در حکم خود به شورای عالی فضای مجازی می گویند:محتوا بر زیرساخت اولویت دارد، محتوا باید سوار بر زیرساخت شود، ما الان زیر ساخت را توسعه می دهیم ولی محتوا نداریم که نتیجه اش این می شود که شبها تا صبح رایگان از اینترنت بچّه‌های ما استفاده کنند و این وضعیت ثمره‌اش این می شود که می بینیم!

در جلسه ای که با مسئولان وزارت ارتباطات داشتیم آنان از توسعه زیر ساختها و کابل کشی حتی تا دورترین روستاهای کشور گفتند و ما بعد از یکساعت توضیح این آقایان به آنان گفتیم حالا کابل کشیدید ،قرار است چه چیزی از این کابل ها عبور کند؟! این مسئولان می گویند به ما ربطی ندارد ما فقط وظیفه داریم که اینترنت را در سراسر کشور گسترش دهیم! که در همان جلسه به آنها گفتیم: دروغ می گویید؛چون اگر ربطی به شما ندارد باید چیزی از داخل این کابلها عبور نکند ولی دارد از این کابل ها محتوا به مناطق مختلف کشور ارسال می‌شود. اکثر درآمد مخابرات از فروش دانلود فیلم ها در اینترنت بوده است.

در سال ۱۳۹۲وزارت ارتباطات ۱۵۰۰میلیارد از درآمدش از محل فروش فیلم های پورنوگرافی در اینترنت بوده است؛آیا این نیاز به مطالبه ندارد؟اکنون داریم متوجه می شویم که چرا سه و نیم سال است که دستور حضرت آقا بر زمین مانده است.

فضای مجازی امروز به همه جای زندگی کار دارد، همین موبایل که خیلی‌ها به سادگی از کنار آن رد می شوند تا رختخواب هم همراه ما است، می‌گویند اطلاعات گوشی همراه شما از شما،از خود شما هم بیشتر است، چون این گوشی‌ها را همه جا با خودتان به همراه دارید، این گوشی‌های هوشمند در زندگی شما سرک می کشند و اینها نقطه ضعف شما را پیدا می کنند مثلاً یکی مشکل جنسی دارد لذا به سمت این موبایل مسائل جنسی پمپاژ می گردد.

قبل از اینکه بدانیم موبایل چیست باید بدانیم که موبایل را چه کسی ساخته است؟امروز مرکز اینترنت جهان در آمریکاست. در فضای مجازی چقدر بر روی استاندارد سلامت کار شده است؟رژیم صهیونیستی که در همه توطئه‌های فرهنگی دخیل است اجازه نداد «تری جی» وارد سرزمین های اشغالی بشود، چون می گفت: این به جسم انسانها آسیب می زند! آن وقت چرا در ایران هیچ کس روی آن کار نمی کند؟!

ما بحث آموزش در فضای حقیقی را داریم و در فضای مجازی آموزش مجازی داریم ،ما در مورد آموزش فضای مجازی چقدر فکر کرده ایم؟! سرگرمی شده،سرگرمی الکترونیکی و بازی های رایانه ای؛در مورد بازیهای رایانه ای آیا خبر داریم که بچه هایمان کجا بزرگ می شوند؟ و یا چه کسانی آنان را بزرگ می‌کنند؟ چه کسانی آنان را تربیت و یا بی تربیت می کنند؟!

خبر دارید که در برخی از ایالات آمریکا و برخی کشورهای اروپایی خرید وفروش بازی (جی‌تی‌ای) که الان همه بچه ها دارند با آن بازی می کنند،مثل خرید وفروش مواد مخدر جرم است؟ آن وقت در کشور ما با۵۰۰ تومان به دست بچه های ما می دهند؟!

اصل و ریشه وقوع فتنه۸۸ فضای مجازی بود

فضای مجازی طبق اسناد خود غربیها میلیمتر به میلیمتر با حساب و کتاب، دو سال بعد از جنگ در ایران، وارد کشور شد و به سرعت گسترش پیدا کرد.

من یک اخطار بدهم سال۸۸ ما فقط ۲ میلیون نفر کاربر اینترنت داشتیم که همه گزارشهای داخلی و خارجی می گویند که اصل و ریشه فتنه در فضای مجازی بود و در آن زمان باید حتماً پشت اینترنت کامپیوتر می نشستی و اطلاعات و خبر دریافت می کردید ولی در حاضر ۴۸ میلیون نفر کاربر اینترنتی دارند، کسانی که فضای مجازی را این چنین رها کرده اند به دنبال یک فتنه جدیدی عظیم تر از فتنه ۸۸ در فضای حقیقی می باشند،من چند وقت پیش با آقای مقیمی معاون سیاسی و امنیتی وزیرکشور و رئیس ستاد انتخابات کشور در رادیو با هم مناظره داشتیم و من این دغدغه ها را بیان داشتم و در آنجا یقین پیدا کردم که اینها می دانند چه دارد می شود ،می دانند و گذاشته اند این قضیه را در حاشیه تا امثال ما حواسمان نباشد. فردا چشمان خود را باز می کنیم که می بینییم که بچه ما اغفال شده است و مقابل فکر و خط ما ایستاده است! همانطور که در فتنه۸۸ با احساسات فرزندان ما بازی کردند.

این افسار گسیختگی در زمانهای بحران می تواند کشور را دچار بحران کند و این دولت اصلاً هیچ برنامه ای برای مقابله ندارد!

در همان برنامه رادیویی وقتی که همه مشکلات را به این آقای معاون وزیر گفتم، ایشان در جواب گفت که شما خیلی به آمریکایی ها بدبین هستید! بله اتفاقاً باید بگوییم که ما بدبین هستیم چون که اینها در شبکه‌های اجتماعی نهایت استفاده را کردند در قضیه اسیدپاشی، در قضیه پاشایی،درقضیه کردستان، دشمن در قضیه آب پاشی‌ها سوء استفاده کرد،آن وقت می شود گفت که اینها بی‌خیال لقمه چرب و نرمی مثل انتخابات بشوند؟!

ما باید بحث مطالبه را تازمان انتخابات بالا ببریم، زمانی که در فتنه ۸۸ آتش زدنها شروع و تمام شد ما تازه فهمیدیم، ولی آنها در فضای مجازی اطلاع رسانی قوی کرده بودند، ما بچه حزب‌اللهی‌ها محکوم می شویم که ما با فن‌آوری اطلاعات مشکل داریم!این حرف کاملاً دروغ است.اتفاقاً آنانی که ما را مخالف فن‌آوری معرفی می کنند خودشان با فن‌آوری مشکل دارند، فن‌آوری اطلاعات یک علم است، مثل فن‌آوری هسته‌ای؛ از فن‌آوری هسته‌ای آمریکا بمب اتم ساخت و در کمتر از یک ساعت در هیروشیما به اندازه هشت سال جنگ تحمیلی ما آدم کشت،از همین فن‌آوری رادیو دارو نیز تولید کردند، برق هم از این فن آوری تولید می‌شود،اینکه ما از هرچه آنها تولید کردند استفاده کنیم که هنر نیست،ما هم عرضه داریم از این فن آوری باید تولید داشته باشیم.

۲۸سال مدام توسعه فضای مجازی؛ اما کار محتوایی صفر!

از طلایه‌داران اطلاعات و مدعی پیشرفت در این حوزه بپرسید که در این ۲۷-۲۸سال از دولت هاشمی، خاتمی،احمدی نژاد، روحانی چه اقدام محتوایی و تولیدی انجام داده اند؟ نکته جالب اینکه مدیران داخلی وزارت ارتباطات در طول این دولتها اصلاً تغییر نکرده اند! در طول این سالها مرتب فضای مجازی را توسعه دادیم اما برای محتوا چه کرده ایم؟!!

غربیها می گویند کشورها دو دسته اند:۱- عقب افتاده۲- کشور پیشرفته.کشور عقب افتاده کشوری است که فقط مصرف کند و هرچه بیشترمصرف بکند وابستگی آن بیشتر می شود و هرچه وابستگی‌اش بیشتر شود آن کشور پسرفت می کند، اما کشوری که علم را یاد بگیرد و تولید کند جزء کشورهای پیشرفته است،چون این کشور هرچه بیشتر تولید کند کشورهای دیگر را به خود وابسته کرده است.

پس حرف ما این است که فن آوری را یاد بگیریم و محصول از آن تولید بکنیم و امید که این محصول برای ما خیر داشته باشد مثل انقلابی که ما در فضای حقیقی ایجاد کردیم و مثل همه محصولاتی که در فضای حقیقی تولید کردیم، باید در فضای مجازی نیز علمش را یاد بگیریم و محصولش را بسازیم.

چرا باید اینترنت را با ۱۵ واسطه از آمریکا بخریم؟!

ما محصول آمریکایی و اسرائیلی نمی خواهیم چون قرآن می گوید استفاده نکنید چون اگر استفاده کنیم باید به کیش آنها در بیاییم،آیا در اینترنت حکومت نظامی برپا است؟ این را از مسئولین بپرسید که چرا مرکز اطلاعات و اینترنت ایران باید در یک پایگاه نظامی آمریکا باشد؟ چرا اینترنت ایران کُند است؟ این مطالبه ما از مسئولان است. اینترنت ایران کُند است؛ چون ما اینترنت را با ۱۵ واسطه از آمریکا می خریم! شبکه ملی اطلاعات یعنی اینکه اینترنت باید سالم،سریع،امن و ارزان باشد.این دستور حضرت آقا و این قانون است،سرعت اینترنت باید درخدمت محتوای خوب باشد و محتوا اگر کثیف بود سرعت اینترنت نباید در خدمت آن باشد. اینترنت ایران کُند است چون ما اینترنتی را که خودمان تولید می کنیم داریم از آمریکا می‌خریم!

اینترنت دو کلمه است یا دانلود است و یا آپلود.ما چرا باید چیزی را که تولید می کنیم پولش را به امریکا بدهیم؟ یک عکس را من آپلود می کنم و طرف دیگر آن را دانلود و هر دو طرف در ایران هستند،اما پول در جیب آمریکاییها می‌رود،چرا؟! بعضی در کشور ما فکر می‌کنند که هر چیزی که دکمه اش زیر نظر امریکا باشد امنیت آن برای اینها بیشتر است تا اینکه زیر نظر ملت خودمان باشد. آنها سعی می کنند مدیریت فن آوری اطلاعات دست آنان باشد چون اگر مدیریت فن‌آوری دست بچه حزب‌اللهی‌ها باشد ممکن است محصولی از آن تولید کنند که برای آنها ضرر داشته باشد.

ایران ناامن‌ترین کشور جهان به لحاظ اینترنت!

اگر ما مطلبی را کپی کنیم باید در ۱۵ مکان توقف کند و باید برود آمریکا و برگردد،مثل اینکه بر روی کنُدی اینترنت تبلیغ می کنند که اگر ما واردات اینترنت را زیادتر کنیم سرعت آن بالاتر می‌شود که این دروغ بزرگی است و از لحاظ فنی هم اینها دروغ می گویند،(مثل دروغی که در قضیه هسته ای گفتند مبنی بر اینکه اگر ما به توافق هسته ای دست پیدا کنیم و تحریم ها برداشته شود وضع اقتصاد خوب می شود!)

دلیل کُندی سرعت اینترنت اتصال به ۱۵ نقطه است و اگر اینها تلاش کنند که این ۱۵ نقطه را کاهش دهند یقیناً سرعت بالا می رود.پس ما باید کُندی سرعت و شبکه ملی اطلاعات را از مسئولان مطالبه نماییم. چرا ایران ناامن ترین کشور جهان از لحاظ اینترنت است؟طبق اسنادی که اسنودن کارمند سابق سیا اعلام کرده است ایران رتبه اول در ناامنی فن آوری اطلاعات را دارد؟!اسنودن می‌گوید:ما هرچه اطلاعات می خواستیم از ایرانی ها دریافت کرده بودیم و در ایران هیچ نقطه کوری نداشتیم.

همین کشورهایی که با ما هم پیمان هستند اگر اینترنت ما قوی باشد و خودمان وسایل اینترنت داخلی داشته باشیم می توانیم این کشورها را به خودمان متصل کنیم و خودمان شبکه جهانی اینترنت را درست کنیم .

اینکه جلوی شبکه ملی اطلاعات می ایستند دلیلش این است، نمی خواهند ما خودمان صاحب شبکه جهانی شویم.البته بحث ما روی اسم نیست چون ممکن است به اسم شبکه ملی اطلاعات یک خرابکاری دیگر بکنند منظورمان از شبکه ملی اطلاعات این است که ما مدیریت قطعی روی فضای اینترنت خودمان داشته باشیم،ضمن اینکه اینترنت باید سالم،سریع و امن و ارزان باشد؛اگر این چهار ویژگی در شبکه ملی اطلاعات ما ایجاد شود شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده است.

کثیف‌ترین فضا، فضای اینترنت است

اینترنت کثیف ترین فضا را دارد و سالم نیست،این فضا این قدر کثیف است که کامرون نخست وزیر انگلستان می گوید:من اجازه نمی دهم این اینترنت کثیف نظام خانواده ما را متلاشی کند،بعد می گوید من دستور می دهم در کشور ما اینترنت خانواده پسند ایجاد بشود و لذا ۷۰درصد سایتهای آمریکایی را می بندد!

رئیس جمهور فرانسه می گوید: اینترنت بهشت سیاه است،دروازه ها بهشت و محتوای آن جهنم است. این چیزی است که غریبها خودشان اعتراف می‌کنند،پس اینترنت سالم نیست.

حضرت آقا می گویند:اینها خودشان پدر جدّ ما در این فضا محسوب می شوند بروید ببینید اینها خودشان چه وضعیتی دارند، حداقل در آن چیزی که خودشان می‌گویند دچار دردش شده اند شما وارد کشور نکنید. این یک حرف منطقی است؛پس بیایید این را اصلاح نمایید.

چرا اینترنت ایران گران است؟ گران است چون ۱۵ جا از ما پول می‌گیرند، بالاخره این۱۵نقطه حق وساطت و دلالی می گیرند واین باعث گرانی اینترنت است.

چرا در فضای مجازی پیشرفت نمی کنیم که گفتیم اصلی ترین دلیل آن همین وابستگی ها است. ما با استانداردهای آنها هیچ وقت پیشرفت نمی کنیم. حضرت آقا می فرمایند: تا زمانی که پشت سر آنان باشید عقب هستید.

چرا آمریکا اینترنت ما را خاموش نمی کند؟ اوباما رئیس جمهور امریکا چندوقت پیش خطاب به صهیونیستی ها می گوید:انرژی هسته ای در ایران مثل اینترنت نیست که دکمه خاموش و روشن کردن آن در دست من باشد،ایرانی ها در انرژی هسته ای به علمش دست پیدا کرده اند و خودشان دارند غنی سازی می کنند.

افزایش بودجه جنگ نرم علیه ایران پس از فتنه۸۸

بعد از فتنه سال۸۸ بودجه جنگ نرم آمریکا علیه ایران خیلی افزایش پیدا کرد و بعد در سال ۸۹ برای اولین بار گوشی های آندرویددار وارد کشور شد،هرچه تحریم ها افزایش پیدا کرد!واردات گوشی های همراه نیز افزایش پیدا کرد،هرچه تحریم ها ارتقاء پیدا کرد،سرعت اینترنت نیز ارتقاء پیدا کرد،هرچه تحریم افزایش و سخت گیرانه تر شد اتصال کاربران به اینترنت نیز افزایش پیدا کرد،کاربر اینترنتی از۲میلیون کاربر در سال۸۸ به ۴۸ میلیون در حال حاضر کاربراینترنتی افزایش یافته است!

نکته جالب و مهم این که در حوزه فن آوری اطلاعات آنان هیچ وقت ما را تحریم نکردند حتی برخی از تحریم های قبلی را نیز برداشتند! این چه دلیلی داشته است؟!

سال۸۹ کنگره آمریکا طرحی را مطرح کرد که بیایید به خاطر فشار به ایران اینترنت ایران را قطع کنید، اوباما سریع به کنگره می رود و گزارشی به کنگره ارائه می دهد او ۱۵ دقیقه توضیح می دهد که این طرح اشتباه است.

اوباما می‌گوید:من با بودجه جنگ نرم علیه ایران سرعت اینترنت را افزایش دادم، من با بودجه جنگ نرم علیه ایران گوشی های آندرویدی و دیگر گوشی‌ها را وارد ایران کردم،ایران اگر به این نقطه رسیده است که مردمش تا این حد آلوده شده است بخاطر بودجه ای بوده است که ما خرج کرده ایم.حالا شما می خواهید این را مسدود کنید؟!بعد از این توضیحات اوباما، این طرح در کنگره کلاً جمع می‌شود.چرا اوباما در پیام نوروزی خود می گوید باید سرعت اینترنت ایران افزایش یابد؟چرا سوئیچ اینترنت ما در آمریکاست و دولت الکترونیک ما را می‌توانند در یک لحظه خاموش کنند،آیادولت ما می‌تواند اینترنت آنها را خاموش کند؟ این یعنی فاجعه و آنها استقلال جامعه را می‌گیرند.

نهضت سؤال باید راه‌اندازی شود

جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در ذهن و دل مردم و ما باید نهضت سئوال را راه اندازی کنیم، ما با سئوال استعمار را زمین زدیم،نامه ای که حضرت آقا به جوانان اروپایی دادند همه اش سئوال بود. ما اگر توانستیم ابهام ایجاد کنیم موفق می شویم، چرا که جنگ نرم یعنی ابهام و این حالت با سئوال ایجاد می شود.حضرت آیت الله حائری می گوید که استعمار جدید و نوین، استعمار فکر است. آنان مرتب می خواهند که شما فکر نکنید و شما باید مدام تلاش کنید که فکر کنید و اگر توانستید که فکر کنید استعمار آنان شکست خورده است . با سئوال می توانیم در فضای مجازی مسئولان این حوزه را مجاب کنیم.آیا هدف وسیله را توجیه می کند؟

چرا پیوست فرهنگی در فضای مجازی اجرا نشد؟آیا کاپیتالاسیون را در فضای مجازی پذیرفته ایم؟یک خاخام اسرائیلی می‌آید در فضای مجازی یک شبکه اجتماعی مثل تلگرام و یا وایبر در کشور ما راه اندازی می کند و تمام قوانین جمهوری اسلامی را زیرپا می گذارد و حتی وزیر ما به وی نامه می دهد و با او خوش و بش می کند!

اما اگر الان یک جوان می خواست یک فضای مجازی مثل تلگرام در ایران را درست کند باید از ۵ دستگاه مجوز بگیرد باید۳۹ درصد از حق سهم را به دولت بدهد ،باید مالیات بدهد،باید هزار دردسر بکشد تا یک شبکه اجتماعی راه اندازی نماید! اینها درست است، اما چرا در فضای مجازی شبکه های اجتماعی رونق نمی گیرد؟ وجود فضای کاپیتالاسیونی شبکه‌های اجتماعی فقط سبب پیشرفت دشمن می شود.

چرا فیلترشکن ها مسدود نمی شوند؟!

حضرت آقا چندسال پیش دبیر شورای عالی فضای مجازی که در آن زمان آقای اخوان بود را خواستند به ایشان گفتند که فیلتر شکن ها را جمع کنید! ایشان برای حضرت آقا توضیحاتی ارائه دادند،آقا به ایشان گفتند یعنی نمی توانید؟ایشان می گویند:خیر، آقا صراحتاً می فرمایند پس اینترنت را جمع کنید. آنها دارند فرهنگ جوان و مردم ما را هدف قرار می دهند و تخریب می نمایند نمی شود نشست و نگاه کرد.

آقای اخوان به آقا می‌گویند که این مطلب را شفاهاً گفتید می شود آن را مکتوب نمایید تا در شورا مطرح نماییم، در حقیقت جسارت می کند اما آقا قبول می کنند و می نویسند که اگر نمی توانید فیلتر شکنها را جمع نمایید پس اینترنت را جمع نمایید. این دستور آقا موجود است اما چرا اجرا نکردند؟! چرا ما حزب‌اللهی صدایمان در نمی آید؟ چرا اعتراض نمی کنیم ؟ چرا اجرای دقیق این دستورات معظم له را از مسئولان مطالبه نمی کنیم؟!

اینها علت است باید به سراغ علتها رفت، باید به سراغ مسئولانی رفت که هم راستا با غربیها گام بر می دارند و در این وزارتخانه لانه کرده اند.

دشمنان دارند اصلی ترین رکن پیروزی انقلاب و پیروزی ما در جنگ ۸ ساله و اصلی ترین رکن شکست خودشان را که خانواده است،تخریب می کند. زن ما به خاطر حضور در شبکه های اجتماعی تفکرات سکولار پیدا کرده است،این زن دیگر لذت گرا شده است ،آیا این زن ،شوهر و یا فرزند خود را راهی جبهه می‌کند؟! آنوقت ما اینها را می بینیم و ساکت نشسته ایم؟! و این اقدامات را با پول خود ما دارند انجام می دهند! چرا تعداد کاربران شبکه های اجتماعی آمریکایی در ایران به نسبت، بیشتر از کاربران آمریکایی آن است؟

شبکه اجتماعی را آمریکایی ها خودشان بر اساس استانداردهای داخلی خود آن کشور تولید کرده اند،آن وقت ۲ درصد از ۷۰میلیون آمریکایی در این شبکه ها عضو هستند آن وقت از ۷۰میلیون ایرانی ۱۴ درصدشان عضو این شبکه ها هستند.

خود اوباما در مصاحبه تلویزیونی رسماً اعلام می کند که نمی گذارم بچه هایم در این شبکه ها عضو بشوند؛ شبکه ای خودش ساخته است! چرا در اوج تحریم ها گوشی های هوشمند به شکل گسترده وارد ایران می شوند؟!

ایران در فضای مجازی مستعمره آمریکاست؟!

چرا شبکه ملی اطلاعات ایجاد نمی شود؟چون منافع بعضی ها به خطر می افتد،چون شبکه‌های مافیایی که همین واسطه های فروش اینترنت هستند، درست شده اند و سود کلانی عایدشان می شود و اینها نمی گذارند که شبکه ملی راه اندازی شود. چون ۸۹درصد درآمد وزارت ارتباطات از فروش همین اینترنت و دلالی آن است. شبکه ملی اطلاعات راه اندازی نمی شود چون دومین راه کسب درآمد داخلی دولت جمهوری اسلامی ایران بعد از مالیات، فروش اینترنت است. اینها را باید مبنایی حل کنیم.

آیا ایران در فضای مجازی مستعمره آمریکاست؟چون دبیرشورای عالی فضای مجازی گفت همه بررسی هایمان نشان می دهد که تحت استعمار آمریکا در فضای مجازی هستیم! چرا ایران در بستراینترنت جهانی حتی یک سایت بین‌المللی ندارد؟! ما در فضای ماهواره ای پرس تی وی و العالم را داریم،اما چرا در اینترنت یک سایت بین اللملی نداریم؟!در این شبکه جهانی چرا ما یک سایت جهانی نداریم؟! اینها و این خلاء ها و کمبودها هیچکدام اتفاقی نیست.

چهل فرمان رهبری در فضای مجازی بر زمین است!

چرا بعد از گذشت بیش از سه سال حتی یکی از چهل دستور امام خامنه ای در ارتباط با فضای مجازی به مسئولین کشور اجرایی نشده است؟! آنها نه اینکه اجراء نکردند کارهایی کردند که دستورات آقا قابلیت اجرایی را نداشته باشند، ولی اوباما۱۰دستور در مورد ایران داده است و همه آنها اجرایی شده است!!این باید جز مطالبات ما در آینده انتخابات باشد. آقا ۱۰سال پیش دستور تشکیل شبکه ملی اطلاعات را دادند ولی ما اجرا نکردیم! چرا در کشور ۱۵شورای سیاست گذاری در رابطه با فضای مجازی وجود دارد ولی هیچکدام توان سیاستگذاری ندارند؟!

همه اعضای شورای فضای مجازی قصور کرده‌اند

در کم کاری و اهمال در فضای مجازی و زمین ماندن فرمان رهبری فقط وزارت ارتباطات و یا دولت مقصر نیست بلکه همه اعضای شورا ازجمله صداو سیما، سپاه و مجلس کوتاهی کرده اند و به وظایف خود عمل نکرده اند که اگر هر کدام از این دستگاهها به وظایفی که حضرت آقا به شورا سپرده اند عمل می کردند و یا دغدغه‌ای داشتند فضا اینگونه نمی شد که الان در آن واقع هستیم.

موسس فمینستها می گوید: که۸۹درصد موارد فضای مجازی غیراخلاقی است،۹۰درصد سنین۸ الی۱۶ سال در جهان به دور از چشم والدین به سراغ پخش زنده فیلم پورنوگرافی می روند،۶۸درصد طلاق ها به خاطر ارتباط یکی از طرفین با جنس مخالف بوده است،۱۰۰درصد مدیران گوگل صهیونیست هستند، بچه های ما اگر در فضای فعلی سالم باشند باید آنها را طلا گرفت.

 

3 نظر

  1. سلام و تشکر
    واقعا برای شورای عالی مجاری باید تاسف خورد اینا اصلا کار نمی کنن

     
  2. سلام
    با تشکر از مطلب خوبتون. به نظر بنده واقعا این شورای عالی فضای مجازی تعطیل شده است.
    اگر این شورا به وظایفش عمل میکرد الان وضعیت اینجوری نبود.
    در این کشور قانون هم که میگذارند کسی عمل نمیکند. واقعا جطور میشود مسایل را سامان داد.
    همه مسئولین نسبت به مردم مدیون هستند. نابه سامانی دراین فضا به خانواده ها لطمه میزند و کسی پیگیر نیست و دستگاه ها هم وظایف خود را عمل نمیکنند و رئیس جمهور هم که شورای عالی را به تعطیلی کشانده است و..
    خدا باید کمک کند به این مردم

     

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد