سامانه ذائقه‌سنجی کاربران شبکه های اجتماعی ایجاد شد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیلا ربیعی پژوهشگر پژوهشگاه ICT در سمینار بستر تحلیل ترافیک و ذائقه‌سنجی کاربران فضای مجازی گفت: سامانه «ذکاوت» با تمرکز بر تحلیل محیط‌های تلگرام، اینستاگرام، توئیتر و دامنه‌های وب ایجاد شده و علاقه‌مندی ها و نیازهای مردم در شبکه های اجتماعی را می سنجد.

وی ادامه داد: در این سامانه، پس از گردآوری داده از منابع مختلف و تجمیع و یکپارچه‌سازی، انواع تحلیل‌های آماری، دسته‌بندی محتوا در سطوح مختلف، تحلیل احساسات، تحلیل‌های گرافی و پیش‌بینی انجام شده و سپس از طریق داشبوردهای تحلیلی، ارائه‌ سرویس‌دهنده‌ تحت وب، واسط برنامه‌نویسی کاربردی و انواع بولتن‌های مصورسازی انجام می‌گیرد.

ربیعی با بیان اینکه آمار و نوع محتوا در کنار هم برای این سامانه مورد ارزیابی و سنجش قرار می گیرد، گفت: این بستر در حال حاضر آمادگی آن را دارد که گزارش ها را در فاصله یک روز تا یک ماه ارائه دهد. حتی قابلیت این به وجود آمده که مطالب و موضوعات مهم را روزانه و به فاصله چند ساعت جمع آوری کند.

به گفته وی، سامانه «ذکاوت» با هدف کمک و تسهیل کارآمدسازی و تسهیل سازی تهیه شده تا علاقه‌مندی ها، نیازها و احساسات مردم در شبکه های اجتماعی را جمع آوری و تحلیل کند و سپس بر اساس اطلاعات آن، بخش های حاکمیتی و سیاستگذاری تصمیماتی را اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان رشته های علوم کامپیوتر و علوم اجتماعی، فعالان حوزه فضای مجازی و شرکت های دانش بنیان، جزء کسانی هستند که می توانند از این محتوا استفاده کنند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد