فروش جهانی فیلم بتمن به 683 میلیون دلار رسید

به گزارش فناوری فرهنگی،«بتمن در برابر سوپرمن: ظهور عدالت» (Batman v Superman: Dawn of Justice) به کارگردانی زاک اسنایدر در تعطیلات آخر هفته در 68 بازار در سطح بین‌المللی 85.1 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود در این سطح را به 421.4 میلیون دلار رساند.

به گزارش ورایتی، این فیلم در بازار آمریکای شمالی نیز از جمعه تا یکشنبه 52.4 میلیون دلار به دست آورد که هرچند در مقایسه با 166 میلیون دلار فروش آن در هفته اول 68 درصد کمتر بود، اما باعث شد فیلم در دومین هفته نمایش نیز به راحتی بر صدر جدول فروش تکیه بزند.

به این ترتیب، مجموع فروش جهانی “بتمن در برابر سوپرمن: ظهور عدالت” (مجموع فروش بازار داخلی و بازار بین‌المللی) به 682.9 میلیون دلار رسید تا این فیلم بتواند در دو هفته از مجموع فروش “مرد فولادین” فیلم قبلی سوپرمن پیشی بگیرد. آن فیلم در سال 2013 به فروش جهانی 668 میلیون دلار دست پیدا کند.

منتقدان فیلم را کوبیده‌اند و واکنش تماشاگران هم متفاوت بوده است. برادران وارنر شرکت تولیدکننده پروژه 250 میلیون دلاری “بتمن در برابر سوپرمن: ظهور عدالت” برای تولید و تبلیغ این فیلم پول زیادی خرج کرد برای اینکه می‌خواهد “بتمن در برابر سوپرمن: ظهور عدالت” آغازگر مجموعه‌ای از دنباله‌های سینمایی و فیلم‌های الهام گرفته از شخصیت‌های دی‌سی کامیکس باشد.

برادران وارنر همین حالا فیلم‌هایی بر مبنای فلش، واندر وومن (زن شگفت‌انگیز) و “لیگ عدالت” در دست تولید دارد و تابستان بعد “جوخه خودکشی” (Suicide Squad) فیلمی درباره ابرضدقهرمانان را روانه سینماها می‌کند.

با وجود برخورد سرد منتقدان سینما، تحلیل‌گران اعتقاد دارند “بتمن در برابر سوپرمن: ظهور عدالت” یک فیلم موفق برای برادران وارنر است.

در این فیلم دو قهرمان افسانه‌ای دی‌سی کامیکس برای اولین بار روی پرده بزرگ کنار هم قرار گرفته‌اند. هنری کاویل در فیلم نقش کلارک کنت/سوپرمن در فیلم “مرد فولادین” را تکرار کرده و بن افلک به نقش بروس وین/بتمن مقابل دوربین رفته است. جسی آیزنبرگ (لکس لاتور)، ایمی آدامز (لوییس لین)، لارنس فیشبرن (پری وایت)، جرمی آیرونز (آلفرد پنی‌ورث) و دایان لین (مارتا کنت)، از دیگر بازیگران این فیلم هستند. گال گادوت در نقش دایانا پرنس/واندر وومن (زن شگفت‌انگیز)، جیسن موموا در نقش آکوامن، هالی هانتر در نقش سناتور آمریکایی و مایکل شانون در نقش ژنرال زود از دیگر بازیگران “بتمن در برابر سوپرمن: ظهور عدالت” هستند.

در آمریکای شمالی، انیمیشن کامپیوتری “زوتوپیا” (Zootopia) تولید شرکت والت دیزنی انیمیشن استودیوز و کمدی رمانتیک “عروسی یونانی چاق و چله من 2” (My Big Fat Greek Wedding 2) از شرکت یونیورسال، به ترتیب در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

فیلم “خدا نمرده است 2” (God’s Not Dead 2) به کارگردانی هارولد کرانک در اولین آخر هفته اکران 8.1 میلیون دلار به دست آورد و در رده چهارم قرار گرفت. این فیلم با بازی ملیسا جون هارت متکالف درباره یک معلم دبیرستان است که پاسخ منطقی او به پرسشی درباره عیسی(ع) او را به دردسر می‌اندازد. “خدا نمرده است 2” ادامه فیلم کم‌هزینه و بسیار موفق “خدا نمرده است” در سال 2014 است.

کمدی “ملاقات با بلک‌ها” (Meet the Blacks) به کارگردانی دیون تیلور با بازی مایک اپس، زولای هنائو و الکس هندرسن به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته اکران شده است، با 4.1 میلیون دلار فروش در 1011 سینما در رده هشتم قرار گرفت.

ملاقات با بلک‌ها” با فیلم‌های ترسناک پاکسازی” (The Purge) شوخی می‌کند و درباره مردی به نام کارل بلک است که به امید یک زندگی بهتر همراه خانواده‌اش از شیکاگو به بورلی هیلز نقل مکان می‌کند، اما سفر آن‌ها با رویداد سالانه شهر که در آن همه جنایت‌ها برای دوازده ساعت قانونی است، همزمان می‌شود.

  

منبع: اقتصادخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد