فروش ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری  در حاشیه بازدید از دانشگاه فنی و حرفه‌ای زنجان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان زنجان قابل قیاس با روزهای گذشته نیست، گفت: گواه این رشد، توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد در همه زمینه‌ها است.

وی ضمن ابراز خرسندی از سفر به زنجان و با یادآوری اینکه امروز به عینه شاهد سیر تحول در استان زنجان در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان زنجان بودیم، افزود: آنچه که امروز مایه خوشحالی و امیدواری است، بحث اکوسیستم و زیست‌بوم است که با حمایت‌های نماینده عالی دولت در استان زنجان در حال انجام است.

ستاری با اشاره به اینکه توسعه و رشد مراکز فناوری و دانش‌بنیان را باید به فال نیک گرفت، تصریح کرد: بازدیدهای امروز از دانشگاه زنجان، دانشگاه علوم‌پزشکی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای حاکی از آن است که اتفاقات خوبی در این عرصه روی داده و امیدواریم این روند در حوزه‌های فناوری تداوم داشته باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در ادامه، یکی از نقاط ضعف استان زنجان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان را مربوط به واگذاری زمین به این شرکت‌ها عنوان کرد و ادامه داد: با تعامل و جدیتی که در استان وجود دارد، امیدواریم این مشکل نیز با حضور به موقع استاندار زنجان مرتفع شود.

ستاری با یادآوری اینکه در سال گذشته میزان فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور ۱۲۰ هزار میلیارد تومان بوده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۳۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند که آمار حاکی از روند رو به رشد در این زمینه است.

منبع: مهرکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد