کدپستی ۱۰ رقمی برای استارتاپ‌ها صادر می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، با هدف توسعه تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلامات مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی از طریق شبکه ملی تبادل اطلاعات، شرکت‌های استارتاپی مستقر در فضاهای اشتراکی، مراکز رشد و شتاب‌دهنده‌ها کد پستی ۱۰ رقمی دریافت می‌کنند.

این مهم با امضای تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت ملی پست و سازمان فناوری اطلاعات ایران در کشور اجرایی خواهد شد. تخصیص کدپستی به شرکت‌های استارتاپی درخواست کننده از طریق سامانه سازمان فناوری اطلاعات ایران انجام خواهد شد. در واقع اختصاص کد پستی به شرکت‌های استارتاپی مستقر در فضاهای اشتراکی و مراکز رشد و شتاب‌دهنده آغازگر استحکام زنجیره خلق ارزش و فعالیت اقتصادی این زیست‌بوم است.

این تفاهم‌نامه در راستای اجرایی کردن ماده ۱۰ آیین‌نامه نوآفرین در خصوص تبادل الکترونیکی اطلاعات و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام‌های موردنیاز دستگاه‌های اجرایی از طریق شبکه ملی تبادل اطلاعات امضاء شد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، اختصاص کد پستی به ازای هر میز در مکان‌های اشتراکی مراکز رشد و شتاب‌دهنده، نقطه آغاز فعالیت‌های بعدی استارتاپ‌ها در اموری از قبیل کد بیمه، مالیات و غیره خواهد بود. این کد پستی‌ها هیچ تفاوتی با دیگر کد پستی‌ها ندارد و به‌صورت استاندارد و ۱۰ رقمی به کسب‌وکارهای نوپا تعلق می‌گیرد.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد