کره جنوبی با هوش مصنوعی تراکنش‌‌های رمزارز در دارک وب را رهگیری می‌کند

به گزارش فناوری فرهنگی، آژانس امنیت اینترنت کره جنوبی (KISA) قصد دارد نرم افزاری بر پایه هوش مصنوعی توسعه دهد تا تراکنش‌ها و معاملات صورت گرفته در بستر دارک وب را ردیابی کند.

به گزارش New Daily دولت کره جنوبی پس از حواشی اخیر در رابطه با انتشار و خرید و فروش تصاویر مستهجن کودکان در این کشور و با در نظر داشتن دشواری پیگیری امور در بستر دارک وب، از ماه ژانویه توسعه نرم افزاری جهت مبارزه، کنترل و ردیابی محتواهای مشابه را آغاز کرده است.

آژانس KISA معتقد است چنین نرم افزاری به طور کامل به تکنولوژی یادگیری ماشین وابسته است، و به طور خودکار درون وب‌سایت‌های دارک وب جستجو کرده و تراکنش‌های رمزارز را دنبال می‌کند. دولت کره در صدد است تا این نرم افزار را تا سال ۲۰۲۲ به مرحله اجرایی و پیاده سازی برساند.

البته توسعه چنین برنامه‌ای برای ارگان‌های دولتی کره جنوبی بدون موانع خاص خودش هم نبوده. «چو جوبین» که به عنوان محکوم اصلی پرونده‌های اخیر این کشور در دارک وب شناخته می‌شود و در حال حاضر تحت بازداشت قرار دارد، تاکنون در هیچ موردی با محققین و بازرسان همکاری نکرده. این یعنی کار دوچندان برای توسعه دهندگان، به خصوص با توجه به این موضوع که اغلب تراکنش‌های صورت گرفته در این محیط مبتنی بر رمزارز مونرو بوده که واکاوی‌اش دشوار و به شدت حفاظت شده است.

در همین راستا مقامات دولتی کره جنوبی به شدت نگران افزایش نرخ معاملات رمزارز تحت دارک وب هستند، همان‌گونه که آمار سال ۲۰۱۸ از رشد ۱.۵ درصدی این دست از معاملات حکایت داشت.

گفتنی است بودجه لازم برای توسعه این نرم افزار توسط دولت و شرکت‌های خصوصی تامین شده. بر اساس آمار به دست آمده تا سال ۲۰۲۳ مبلغ ۶.۵ میلیون دلار از سوی دولت و حدود ۱.۶۴ میلیون دلار از طرف شرکت‌های خصوصی جهت طراحی و توسعه نرم افزار مجازی ردیابی کلاهبرداری و معاملات دارک وب سرمایه‌گذاری خواهد شد.

منبع:دیجیاتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد