آمریکا شبکه اینترنت کوانتومی را توسعه می دهد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از دیلی میل، وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا تصمیم دارد یک شبکه اینترنت کوانتومی توسعه دهد که با استفاده از ذرات درهم تنیده مسیر ارتباطی آنی و ایمنی به وجود بیاورد که اطلاعات را از طریق شبکه فیبرهای نوری منتقل کند.

این وزارتخانه در بیانیه ای طرح اولیه از شبکه کوانتومی را توضیح داده که طی ۱۰ سال تکمیل می شود.طرح اولیه این شبکه توسط محققان آزمایشگاه ملی آرگون در نزدیکی شیکاگو ارائه شده است.

این درحالی است که در ماه فوریه ۲۰۲۰ محققان وزارت انرژی آمریکا در ایالت ایلینوی با همکاری محققان دانشگاه شیکاگو در یک حلقه کوانتومی ۵۲ مایلی ذرات فوتون را در هم تنیدند.

آنها موفق شدند یکی از طولانی ترین شبکه های کوانتوم محور در آمریکا را بسازند. طبق بیانیه وزرات انرژی این کشور شبکه مذکور به زودی به یک بستر آزمایشی ۸۰ مایلی با ۳ گره تبدیل می شود.

اما قبل از اینکه چنین شبکه ای ساخته شود، محققان باید فناوری های جدیدی توسعه دهند و مکانیک کوانتومی را کنترل کنند.

رابرت جی زیمر رئیس دانشگاه شیکاگو در این باره می گوید: این پژوهش در حقیقت حوزه جدیدی از مطالعات را به وجود می آورد که همراه آن جبهه های تازه برای فناوری های کاربردی ایجاد می شود. این فناوری ها در کل کیفیت زندگی انسان را ارتقا می دهند.

البته چنین شبکه ای برای استفاده عموم مردم توسعه نمی یابد. بلکه مورد استفاده اولیه آن در درجه اول بهداشت عمومی، امنیت و عملیات های دولتی است.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد