آژانس های مسافرتی به فکر تهیه تورهای ویژه در پساکرونا باشند

به گزارش فناوری فرهنگی، حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران درباره سفرهای پساکرونا  گفت: مردم زیادی به واسطه شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند وقتی همه صنوف لطمه می‌بینند اولویت اول مردم خوراک و معیشت و تحصیل و غیره هست. اما به واسطه گرفتاری که در مدت قرنطینه داشته‌اند نیاز به تغییر دارند و تمایل پیدا خواهند کرد که به سفر بروند. اگر دولت بتواند در این زمینه کمک کند و نشاط اجتماعی را به دنبال داشته باشد. اگر نشاط در جامعه ایجاد شود، مردم به صنوف دیگر نیز مشغول خواهند شد و اقدامات جدیدی در زندگی خود خواهند داشت. منتها همه اینها منوط به کمک دولت است.

وی گفت: پیش بینی من این است که حتماً مردم به سفرهای گروهی می‌روند. طبیعی است که وقتی افراد با گروه به سفری می‌روند ضمن اینکه سفرشان با کیفیت خواهد بود هزینه‌های آنها نیز سرشکن می‌شود. در صورتی که در سفرهای انفرادی افراد باید هزینه‌های بیشتری پرداخت کنند. دفاتر خدمات مسافرتی باید بتوانند با رقابت سالمی که دارند هزینه‌های سفر را پایین بیاورد و مراکز گردشگری نیز با کیفیت بهتری خدمات ارائه دهند.

رفیعی ادامه داد: باید دفاتر خدمات مسافرتی بتوانند همزمان با جشن ریشه کنی بسته‌های خوب گردشگری را نیز به مسافران بدهند تا با بودجه آنها هماهنگ باشد و مردم با نشاط اجتماعی خوب به شغل‌های خود برگردند. بنابراین باید از الان دفاتر خدمات مسافرتی بسته‌های مناسبی را تهیه کنند.

وی افزود: اکنون ظرفیت لازم وجود دارد هتل‌ها و پروازهای ما خالی هستند. برای اینکه بتوانیم از الان از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم باید بتوانیم با صاحبان این مراکز گردشگری صحبت کنیم تا آنها بسته‌های مناسبی را در اختیار مردم قرار دهند. اگر کسی این خلاقیت را نداشته باشد از الان محکوم به شکست خواهد بود.

این آژانس دار بیان کرد: دفاتر مسافرتی عملاً تا اواخر خرداد ماه نمی‌توانند کاری کنند چون اردیبهشت نیز همزمان با ماه رمضان خواهد بود و پس از آن مسائل آموزشی و معیشتی در اولویت قرار دارد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد