آینده بازی‌های ویدیویی از آن کیست؟

به گزارش فناوری فرهنگی،با توجه به اظهارات مدیر شرکت فیسبوک اگر آینده این شرکت ویدیو باشد، صنعت بازی از همین حالا حجم زیادی از این ویدیو را پیش‌بینی کرده که با استفاده از واقعیت مجازی رفتار بازیکنان حرفه‎ای را به صورت زنده نمایش خواهد داد.

بتانیوز در ادامه می نویسد: یک شرکت کره‎ای به نام Minkonet طبق گفته خود اولین فناوری را معرفی کرده است که اجازه پخش زنده نسخه واقعیت مجازی بازی‎های ویدیویی مطرح را در رسانه‎های اجتماعی فراهم می‎کند، و وعده داده که طی چند ماه آینده این پروژه آماده بهره‌برداری باشد. موسس این شرکت پیتر کیم، اخیرا در سئول اعلام کرد: «واقعیت مجازی 360 درجه پلتفرم بعدی بازی‎های ویدیویی خواهد بود.»

Minkonet فعالیت خود را با 130 میلیون وون کره جنوبی (110,000 دلار) در پایتخت این کشور آغاز کرد و توانست با جلب رضایت دولت یک میلیون وون دیگر نیز از سهم بودجه برنامه گسترش فناوری و شتاب دهنده‎های محلی دریافت کند و پیش‌بینی می‎شود تا اواخر تابستان امسال به یک سرمایه چند میلیون دلاری دسترسی پیدا کند.

نرم‌افزار Swing این شرکت که نسخه بتای آن در ماه اوت امسال معرفی خواهد شد، به توسعه‌دهندگان بازی اجازه می‎دهد تا اوایل ماه نوامبر نسخه واقعیت مجازی بازی‎های خود را از طریق پتلفرم‎هایی مثل فیسبوک و یوتیوب به صورت زنده پخش کنند. با این فناوری هر کسی قادر خواهد بود پخش زنده بازی خود را در فیسبوک و یوتیوب آپلود کند.

Deloitte Global پیش‌بینی می‎کند امسال در حدود 150 میلیون نفر قادر خواهند بود بازی‎های e-sports یا اجرای بازی گیمرهای حرفه‎ای را به صورت آنلاین تماشا کنند. این کار باعث تولید نیم میلیارد دلار درآمد در سطح جهان خواهد شد. نزدیک به 15 درصد از ویدیوهای موجود در یوتیوب مربوط به بازی است. انتشار دهندگان معروف ویدیو در یوتیوب مثل stampylonghead و EvanTubeHD از راه پخش آنلاین بازی‎ها سالانه میلیون‎ها دلار درآمد کسب می‎کنند.

کیم می‎گوید اضافه شدن پخش زنده واقعیت مجازی به این مجموعه به مخاطبین اجازه خواهد داد تا در دل بازی‎ها غوطه ور شوند. برای مثال، با این روش تجربه پسر 10 ساله کیم از بازیMinecraft  که بسیار به آن علاقه‎مند است به مراتب لذت بخش‎تر خواهد شد. او می‎گوید: «برای من بسیار غافلگیر کننده بود که می‎دیدم او نزدیک به 80 درصد از زمانی را که به بازی Minecraft می‎پرداخت را صرف تماشای کلیپ‎های این بازی در یوتیوب می‎کرد.»

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد