ارائه تسهیلات به شرکتهای فناور با هدف جلوگیری از تعطیلی و تعدیل

به گزارش فناوری فرهنگی، مهدی کشمیری با اعلام اینکه به تازگی برنامه ای در راستای کمک به شرکتهای فناور بزرگ آسیب دیده از کرونا تصویب شده است، اظهار کرد: قرار است تسهیلاتی (سرمایه در گردش) به این شرکت ها پرداخت شود که سقف آن ۸ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در پاسخ به این سوال که شرکت ها برای دریافت این تسهیلات چه شرایطی باید داشته باشند، گفت: این تسهیلات به شرکت هایی تعلق می گیرد که بالای ۵۰ نفر نیروی انسانی و فروش بیش از ۲ میلیارد تومان دارند.

کشمیری با اشاره به نقش صندوق نوآوری و شکوفایی در ارائه این تسهیلات به شرکت های فناور، افزود: این تسهیلات با سود ۱۲ درصدی به صورت مستقیم از سوی یک بانک به شرکت ها پرداخت خواهد شد اما صندوق نوآوری و شکوفایی، ۳ درصد بابت کاهش سود ۱۲ درصدی، یارانه می دهد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، هدف از ارائه این کمک را حفظ اشتغال در این شرکت ها و نیز جلوگیری از کاهش نیروی انسانی و تعطیلی آنها عنوان کرد.

وی تعداد شرکت های فناور بزرگ را حدود هزار و ۲۰۰ مورد عنوان کرد و گفت: باید منتظر ماند و دید که چه تعداد از این شرکت ها به دلیل شیوع کرونا احساس زیان کرده و متقاضی دریافت تسهیلات خواهند بود. البته بعید می دانم بیش از ۵۰-۶۰ شرکت درخواست تسهیلات داشته باشند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد