ارتقای صنایع فرهنگی؛ گام دوم توسعه در انقلاب اسلامی

به گزارش فناوری فرهنگی، آیین اختتامیه نخستین دوره جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع فرهنگی روز شنبه ۲۶بهمن 1398، با حضور علی اصغر مونسان (وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی)، دکتر حمیدرضا طیبی (رییس جهاددانشگاهی)، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو (عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رییس اولین جایزه ملی طراحی بسته‌بندی صنایع فرهنگی)، دکتر سیدسعید هاشمی (رییس دانشگاه علم و فرهنگ) و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در سالن همایش‌های دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

محمد‌حسین ایمانی خوشخو رییس پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و رییس اولین دوره جایزه ملی طراحی بسته‌بندی در صنایع فرهنگی ضمن عرض تبریک به مناسبت میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و تبریک روز زن و مقام والای مادر در سخنانی گفت: در گام دوم انقلاب به آنچه که بیش از هرچیز دیگری نیازمند هستیم توسعه صنایع فرهنگی و توجه به توسعه فناورانه است.

وی ضمن تأکید به سرمایه‌های فرهنگی ایران در این زمینه افزود: خوشبختانه در کشور ما در حوزه صنایع فرهنگی ظرفیت‌‌های بسیار زیادی وجود دارد که مانند چاه‌های نفت دارای ارزش هستند و یک ثروت ملی به حساب می‌آیند، از این رو برای توسعه کشور راهی جز توجه به صنایع فرهنگی نداریم و این مهم باید مورد توجه و تأکید همه مسئولان و دست‌اندرکاران قرار گیرد.

 عضو شورای عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره داشت: صنایع‌دستی و نیز حوزه گردشگری از جمله حوزه‌هایی هستند که در توسعه فناورانه از اهمیت بالایی برخوردار است و ما  آماده همکاری کامل با این دو حوزه و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هستیم.

رییس اولین جایزه ملی طراحی بسته‌بندی صنایع فرهنگی در گزارشی از روند برگزاری جایزه با حضور تیم متخصص از داوران این عرصه گفت: در این راستا، از تیر ماه امسال آثار هنرمندان به دبیرخانه ارسال شده و هیأت داوران پس از بررسی، آثار برگزیده در دو بخش ایده‌های نو در بسته‌بندی و محصولات بسته‌بندی را طبقه‌بندی شده‌اند.

ایمانی خوشخو درباره نحوه برگزاری و میزان استقبال از این رویداد یادآور شد: از ۱۵ تیرماه امسال دریافت آثار از ۱۱ استان کشور، در دو بخش ایده‌های نو و محصول و چهار محور بسته‌بندی سوغات خوراکی، بسته‌بندی صنایع‌دستی، بسته‌بندی اسباب‌بازی و کتاب و بسته‌بندی محصولات هنری و دیجیتال آغاز شد و  تا ۳۰ مهر ادامه داشت. در بخش ایده‌های نو بیشترین تعداد اثر متعلق به حوزه بسته‌بندی سوغات خوراکی با ۵۸ اثر و بعد از آن به حوزه صنایع دستی با ۳۸ اثر و در نهایت حوزه اسباب‌بازی و کتاب و محصولات هنری و دیجیتال هر کدام با ۶ اثر اختصاص داشت. سه استان تهران با ۵۰ اثر اصفهان و خراسان رضوی با ۱۷ اثر یشترین میزان مشارکت در ارسال آثار را داشته‌اند. همچنین در بخش محصول نیز بالغ بر ۲۵۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از برگزیدگان در بخش ایده و محصول تجلیل به عمل خواهد آمد.

منبع: پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد