ارتقای 10 رتبه ای ایران در شاخص های جهانیICT

به گزارش فناوری فرهنگی،مرتضی براری درتکمیل این مطلب گفت: از رتبه 109 به رتبه 91 رسیدیم که با توجه به فضای ایجاد شده برای توسعه سرویس ها، مطمئنا شاهد جهش خوبی در رتبه کشور نسبت به کشورهای منطقه خواهیم بود.

وی با اشاره به تعامل مثبت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مجلس گفت: در این سال، شاهد کمترین سوال از وزیر ارتباطات بودیم که این فضای مثبت باعث شد جزء 3 وزارتخانه برتر در تعامل با مجلس شناخته شویم.

معاون دولت، مجلس و امور استانها، همچنین از تصویب 30 مصوبه در دولت در حوزه ICTخبر داد و افزود: با پیگیری های دکتر واعظی، بیشترین مصوبات دولت مرتبط با ما بود و از مهمترین آنها می توان به آیین نامه گسترش کاربردهای ICT اشاره کرد که فضا را برای توسعه بخش ICT کشور فراهم نمود، به ویژه در استانها که دغدغه‌ استفاده از بخش خصوصی در تولید سرویس و خدمات با این مصوبه رفع شد.

دکتر براری دیگر اقدامات این معاونت را پیگیری تصویب اساسنامه پست پس از چندین سال بلاتکلیفی در مجلس عنوان کرد و گفت: اواخر سال 94 اساسنامه پست در قالب ماده 85 ارایه و کل اختیارات صحن علنی به کمیسیون صنایع تفویض شد.

وی افزود: در این اساسنامه تلاش شده است، مشکلات شرکت های پست، پست بانک و خدمات هوایی پیام اصلاح شود.

به گفته وی طرح‌ها و پیشنهادات دیگری هم ارایه شده است که همچنان در حال پیگیری و بررسی می‌باشد.

براری در ادامه با بیان اقدامات وزارت ارتباطات برای توسعه شبکه ارتباطی روستاها و مناطق محروم، ادامه داد: در این راستا، رفع مشکلات استانها و توجه به مناطق محروم از اولویت‌های دولت در سال گذشته بود و اعتبارات خوبی هم به آن تخصیص داده شد.

وی با اشاره به استفاده از آخرین فناوری در توسعه مناطق روستایی خاطر نشان کرد: برای اینکه روستائیان بتوانند از زیرساخت‌های ایجاد شده در راستای توسعه خدمات حداکثر بهره را ببرند، از آخرین فناوری بخش در توسعه مناطق روستایی استفاده می شود.

به گفته براری، یکی از مهمترین اهداف سفرهای استانی، حضور در استانها و ملاقات با مردم و مسوولین و اشنا شدن با مشکلات و درخواست‌های آنان است که فضای ارزشمندی بوده و ماحصل آن مصوبات خوبی در استانها بوده است.

وی با بیان اینکه مهمترین شعار ما در استانها کاهش شکاف دیجیتالی در حوزه زیرساخت‌ها است که متولی آن دولت و اپراتورهای بخش خصوصی هستند، اظهار داشت: این کاهش شکاف در حال انجام است و در سال جاری با کمک مسوولان استانی به ویژه استانداران تلاش می‌کنیم، در راستای توسعه کسب و کارها گام برداریم.

براری با تاکید بر تلاش جهت توسعه متوازن شبکه زیرساخت در سراسر کشور، تصریح کرد: در دو سال گذشته اقدامات ارزشمندی در توسعه زیرساخت ها انجام شده و علاوه بر رفع مشکلات زیرساختی، ظرفیت شبکه زیرساختی استانها توسعه خوبی یافته است.

وی در عین حال خواستار استفاده حداکثر از زیرساخت‌های ایجاد شده برای توسعه استان ها شد و افزود: بالتبع دستگاه‌ها بایستی از این زیرساخت‌ها برای تولید سرویس و خدمات به مردم، تولید محتواهای بومی و توسعه کسب و کار و اشتغال بهره برند.

براری برگزاری جلسات توسط وزیر با دانشگاهیان و بخش خصوصی در سفرهای استانی را در این راستا برشمرد و گفت: وزیر نسبت به توسعه متوازن در استانها علاقه مند بوده و معتقد است فضا برای توسعه کسب و کارهای حوزه ICT و توسعه سرویس و خدمات فراهم است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته مشترک بین وزارت و استانها، نقش مدیرکل ICTاستان را هماهنگ کننده فعالیت‌ها در استانها عنوان کرد و افزود: در استانها شورای استانی شکل گرفته و تعامل با استانداران فرصت مناسبی است تا از آن برای پیشبرد اهداف بخش حداکثر استفاده کرد.

براری با اشاره به پایان دور نخست سفرهای استانی با حضور دکتر واعظی در طی دو سال گذشته، گفت: در دور دوم سفرها امیدواریم با توسعه زیرساخت‌ها و توسعه خدمات و سرویس در استانها یک توسعه متوازن را در آنها شاهد باشیم.

وی با بیان این که سال 95مجلس جدید شکل می گیرد و باید با تعامل مثبت با نمایندگان، از ظرفیت مجلس برای ارتقای حوزه بهره برد، افزود: مهمترین برنامه سال 95 رونق اقتصادی بخش ICT در استانها است چرا که امکانات خوبی فراهم شده و امیدواریم با تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش ICT باعث توسعه کسب و کارها و افزایش سهم استانها در اقتصاد ICT باشیم.

منبع: ایسنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد