استارت خودروهای سفر زده شد/ ‏راه‬ اندازی کلوپ کمپرسواران

به گزارش فناوری فرهنگی، کمپر خودروهایی هستند که برای انجام سفر در طولانی مدت برای اقامت و استراحت و حمل و نقل مسافران محدود تجهیز شده اند برخی از مالکان خودروهای فرسوده نیز توانسته‌اند خودروهای خود را برای انجام سفرهای طولانی مدت به نحوی تجهیز کنند که احتیاجی به سرویس بهداشتی و یا حمام بین راهی نداشته باشند. برخی دیگر خودروهای سواری را به اتاقکی متصل کرده‌اند که به آنها کشنده می‌گویند. تعداد این خودروها که غالباً کاربری سفری هم پیدا کرده‌اند خیلی در ایران شناخته شده نیستند به همین دلیل برخی از رانندگان در جاده با مشکل مجوز تردد مواجه می‌شوند چون به عنوان مثال یک خودروی سواری دیگر کاربری جا به جایی مسافر را ندارد و حالا به یک اتاقک سیار تبدیل شده است.

مالکان این خودرو که سابقه زیادی در سفرهای طولانی مدت دارند درصدد برآمده‌اند تا با ایجاد یک کلوپ و گردهمایی بتوانند زیر نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی قرار بگیرند تا با عضویت در این کلوپ و همکاری با کانون بتوانند مشکلاتشان را از جمله در حوزه گرفتن مجوز تردد حل کنند.

چون این کانون قبلاً هم در حوزه مجوز تردد به ماشین‌های تاریخی و استفاده و تغییر کاربری خودروهای تاریخی فعالیت داشته است و از آنجا که بخشی از فعالیت‌هایش در حوزه سفر است می‌تواند مسائل مربوط به این خودروهای مسافرتی را نیز حل کند.

210 خودروی ون ، سواری ، کمپر و … در محوطه بیرونی کاخ نیاوران روز گذشته سوم مهر ماه پارک شد. کانون جهانگردی کاخ نیاوران را برای این منظور انتخاب کرد کاخی که جنبه تاریخی و موزه‌ای دارد و برای برخی از میراث دوستان انتخاب این مکان جای سوال داشت!

با این وجود از صبح تا شب این خودروها پارک بودند تا بازدیدکنندگان با کمپر آشنا شوند. مردم داخل خودروها را نگاهی می‌انداختند و از صاحبان آنها درباره هزینه تجهیزات و نوع به کار گیری منابع آب و فاضلاب و روشنایی و سرمایش و گرمایش سوال می‌پرسیدند. صاحبان این خودروها نیز که معمولاً اهل سفر و صبور هستند به آنها پاسخ می‌دادند چون معتقدند که باید مردم را با کمپر آشنا کرد.

این روزها که ویروس کرونا دامن گیر اهالی سفر شده و میل به سفر با خودروی شخصی را بین مردم بیشتر کرده، استقبال از این کمپرها نیز زیاد است اما برخی از هزینه‌های اصلی از جمله نرخ خودرو اجازه خرید آنها را به مردم نمی‌دهد با این وجود کمپرداران سعی دارند بیشتر با خودروهایشان سفر کنند بنابراین در تلاشند تا مشکلاتشان را نیز حل کنند.

آنها در کاخ نیاوران جمع شدند تا اولین تجربه رسمی گردهمایی را داشته باشند. در واقع در این برنامه عضوگیری برای کلوپ آغاز شد.

تا کنون نیز هواداران و خودروداران به صورت مجازی گروه‌هایی را تشکیل داده بودند اما قرار است از این به بعد کلوپ کمپرسواران زیر نظر کانون جهانگردی و اتومبیلرانی فعالیت کند.

امروز جمعه چهارم مهر ماه نیز همزمان با آغاز هفته گردشگری، کمپرهای شرکت کننده؛ کاخ نیاوران را ترک کرده و رالی تور گردشگری خودروهای مسافرتی به مقصد سمنان را استارت می‌زنند.

خودروهای کمپر پس از عبور از شریف آباد، پاکدشت، ایوانکی، سرخه و گرمسار به شهرستان سمنان رسیده و در مسیر خود از کاروانسرای تاریخی لاسجرد سرخه، کاروانسرای ده نمک و کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان بازدید می‌کنند.

همزمان با هفته گردشگری و آغاز روز جهانگردی غیر از این برنامه، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی رالی تور خانوادگی را نیز برگزار می‌کند.

در این رالی که امروز جمعه ۴ مهر برگزار می‌شود، حدود ۸۰ دستگاه خودرو مسیر اندیشه به منطقه گردشگری متل قو را طی خواهند کرد. شرکت‌کنندگان در این رالی ضمن رعایت تمامی قوانین و شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از جاذبه‌های گردشگری مسیر از جمله پیست اسکی دیزین بازدید می‌کنند.

دوره آموزش رایگان موتورسواری در مجموعه ورزشی انقلاب کرج نیز ویژه بانوان روز دوم مهر ماه برگزار شد و رالی خودروهای کلاسیک در مسیر تهران- نمک آبرود در روزهای ۹ تا ۱۱ مهر نیز برگزار می‌شود.

دوره آموزش افزایش مهارت‌های رانندگی و موتورسواری ویژه کارکنان خانم وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه بانوان است که تاریخ برگزاری آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

همایش و نمایشگاه کلوپ کمپر ۴ تا ۷ مهرماه در خرگوش دره، همایش اتومبیل‌های اسپرت شهری و آر سی ۴ مهر در استان البرز، رالی گردشگری خودروهای دودیفرانسیل ۴ مهر در استان فارس و رالی تور خودروهای دودیفرانسیل ۴ مهر از کاخ مروارید کرج به مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، از جمله ویژه برنامه‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در هفته‌های گردشگری و دفاع مقدس است.

همچنین رالی گردشگری موتورسیکلت‌سواران ۹ مهر از محل وزارت میراث‌فرهنگی به مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، رالی موتورسیکلت‌های سنگین ۹ تا ۱۱ مهر در مسیر وزارت میراث‌فرهنگی– نمک آبرود، رالی تور خانوادگی گردشگری هرمزگان– رودان ۱۰ مهر، رالی تور خودروهای دو دیفرانسیل، رالی تور وسیله‌های نقلیه تاریخی و رالی تور موتورسیکلت‌های سنگین در مشهد مقدس، همایش رالی تور شهری خودروهای تاریخی و دو دیفرانسیل در همدان، رالی کویرنوردی در استان یزد در روزهای ۱۰ و ۱۱ مهر، برگزار خواهد شد.

در همین حوزه رالی تور طبیعت‌گردی سافاری ۱۱ مهر در استان لرستان، همایش کلوپ سافاری با هدف پاکسازی کویر ۱۰ تا ۱۱ مهر در کویر مرنجاب، رالی تور وسیله‌های نقلیه تاریخی ۱۱ مهر به طور همزمان در استان‌های فارس، اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی، بوشهر، البرز و قزوین برگزار می‌شود.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد