استفاده دفتر امور دینی ترکیه از “پی‌نما” برای تشویق کودکان به حملات انتحاری

به گزارش فناوری فرهنگی،دولت ترکیه کمیک کودکی منتشر کرد که‌ پسران و دختران را به حملات انتحاری از دیدگاه اسلام تشویق می‌کند و مادری را نشان می‌دهد که به دخترش می‌گوید کافیست این را «از ته دل بخواهد»

پی‌نمایی که توسط دیانت (دفتر ریاست کمیک امور دینی ترکی) انتشار یافته، دختری را به تصویر کشیده که به مادرش می‌گوید: «کاش می‌توانستم شهید شوم» و این امر موجب خشم و اتهام «انتقال پیام شهادت به کودکان» شده است

 دولت ترکیه پی‌نمای کودکی منتشر کرد که‌ پسران و دختران را به شهادت‌طلبی اسلامی(حملات انتحاری) تشویق می‌کند.

تصویری با پیام «خدا شهدای ما را رحمت کند و بر مزار آنان نور الهی بتابد» توسط دیانِت (دفتر ترک‌تبار امور دینی) به چاپ رسیده است.

همچنین تصاویر رنگی دختر جوانی را نمایش می‌دهند که چنین می‌گوید: «کاش شهید می‌شدم» و نیز مادرش که در پاسخ می‌گوید: «اگر از صمیم قلب بخواهی خداوند این فرصت را به تو می‌دهد».

شبکه خبری RT از وجود تصویر دیگری خبر می‌دهد که در آن پدری به پسرش توضیح می‌دهد: «شهید شدن چقدر خوب است» و به وی می‌گوید که شهادت، فرصتی به افراد می‌دهد تا «لیاقت رفتن به بهشت را پیدا کنند».

این تصاویر با نقل حدیث همراهند. یکی از آنها این روایت را نقل می‌کند: «پیامبرمان می‌فرماید: شهید در حال جان دادن، به همان اندازه درد را حس می‌کند که شما هنگام یک نیشگون احساس می‌کنید.»

این پی‌نما که طبق اطلاعات رسیده، توسط آژانس دولتی دیانت یعنی بالاترین مقام دینی این کشور به چاپ رسیده  شعله خشم مردم ترکیه را برافروخته است.

به نقل از RT، دکتر سِندر دگیرمِنشی اوغلو؛ روان‌شناس و استاد دانشگاه به روزنامه اِورِنسِل گفت: «مقامات دیانت (دفتر ریاست کمیک امور دینی ترکی) قصد دارند این تصاویر را جهت انتقال مفهوم شهادت و حملات انتحاری به کودکان به کار ببرند زیرا گمان می‌کنند شیوه انتقال مطالب با استفاده از پی‌نما جذاب‌تر است»

وی همچنین تفکر موجود در این پی‌نماها را با عقاید کسانی که حملات تروریستی آنکارا، بروکسل و پاریس را ترتیب دادند، یکسان دانست.

کتر سِندر دگیرمِنشی اوغلو به روزنامه گفته است: «رنج ناشی از کشتارهای تروریستی و وجود کسانی که تعصب مذهبی را دنبال می‌کنند، ترکیه را فرا گرفته است.

در واقع این همان تفکری است که افرادی را کور کرده تا در دفتر ریاست امور دینی تلاش کنند وحشت را در میان کودکان ترکیه شیوع دهند. صاحبان قدرت کاری می‌کنند که وقتی کودکان بزرگ شدند، به دستور آنها به سوی مرگ بشتابند.»

منبع: خانه پی نمای ایران

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد