افتتاح مرکز پژوهشی مطالعات اجتماعی رفتاری موبایل و اینترنت

به گزارش فناوری فرهنگی،رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان روز گذشته هدف از ایجاد این مرکز را پرداختن به جنبه‌های پژوهشی، آموزشی، مشاوره‌ای و ترویجی مسایل مربوط به موبایل و اینترنت دانست و گفت: تمام اهداف مرکز سعی شده منطق بر سند راهبردی باشد.

گنجی اظهار کرد: در اهداف پژوهشی هدف این است که ابعاد اجتماعی و رفتاری فضای اینترنت با همکاری اعضای هیئت علمی تحلیل و بررسی شود.

وی با بیان اینکه باید سعی شود تازه ترین منابع و برخی دستاوردهای علمی و تحقیقاتی را در مرکز تمرکز دهیم، افزود: بیش از 200 مقاله و کتاب برای این مرکز تهیه شده و باید رویکرد برون گرایی داشته باشیم و طرح‌هایی کاربردی برای مرکز ارائه شود.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان به رویکرد آموزشی این مرکز اشاره کرد و اظهار کرد: به لحاظ آموزشی سعی داریم که گرایش‌های بین رشته‌ای متناسب با مرکز را ایجاد کنیم و نیز در جهت پژوهشی تلاش‌هایی در تدوین و تنظیم اساسنامه مجله پژوهشی متناسب با مرکز انجام شده است.

وی همکاری منسجم با مرکز کارآفرینی و معاونت فرهنگی و دانشجویی برای برپایی سمینارها و کارگاه‌ها را لازم دانست و افزود: سعی بر این است تا بانک اطلاعاتی از مجموعه ایده‌ها، پایان نامه‌ها و زمینه جدیدی برای تاسیس گرایش‌ها در ارتباط با فضای مجازی داشته باشیم.

وی از شکل‌گیری اساسنامه این مرکز خبر داد و گفت: برگزاری همایش‌های دوسالانه، برگزاری نشست‌ها و برگزاری مشاوره‌های متناسب با موضوعات مرکز که مورد نیاز مردم و نهادها است از برنامه‌های پیش روی این مرکز است.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه کاشان خاطر نشان کرد: در مرکز سه حوزه جامعه شناسی و مدیریت روانشناختی، تربیتی و تربیت بدنی و نیز حوزه حقوقی تدارک دیده شده که هر کدام وظایف خاصی را مورد مطالعه دارند.

گنجی، حمایت رئیس، معاونان و مدیران دانشگاه را برای توسعه این مرکز خواستار شد و اظهار کرد: تا با همکاری اعضای هیئت علمی این دانشکده و تلاش دانشجویان، این مرکز را به اهداف واقعی خود برسانیم.

رییس دانشگاه کاشان نیز یکی از سیاست‌های دانشگاه را بین المللی کردن دانشگاه بیان کرد و گفت: یکی از ملزومات بین المللی کردن دانشگاه، بین المللی شدن همکاران دانشگاه است.

عباس زراعت با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای بین المللی شدن دانشگاه فراهم شده است، افزود: برگزاری اندیشگان، راه اندازی شعبه آی سی تی پی و افتخار همکاری پنج دانشمند بین المللی جایزه نوبل، رصد خانه ملی، کرسی‌های علمی بین المللی و شبکه هوشمند از جمله برنامه‌ها برای بین المللی کردن دانشگاه است.

وی همکاری مدیریت شهری و اعضای هیئت علمی را برای تحقق این امر لازم دانست و ادامه داد: دانشکده علوم انسانی دانشگاه نیز با توجه به پتانسیل‌های مثبت نیروی انسانی می‌تواند کمک شایان توجهی به بین المللی کردن و توسعه دانشگاه داشته باشند.

رئیس دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه این دانشکده مزایای منحصر به فردی دارد، گفت: باید رشته‌های میان رشته‌ای را در دستور کار قرار دهیم و رشته‌های علوم انسانی به سمتی حرکت کند که بتواند نیازهای جامعه را برطرف سازد.

وی یکی از آسیب‌ها در دانشگاه‌ها را سنتی بودن و به روز نبودن فعالیت‌ها اعلام کرد و گفت: باید تلاش شود تا با به روز بودن فعالیت‌ها و ارائه تحقیقات و راهکارهای علمی، پیشرفت و توسعه دانشگاه را در تمامی زمینه‌ها شاهد باشیم.

منبع: ایسنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد