افتتاح پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی زنجان

به گزارش فناوری فرهنگی، نخستین واحد استانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در جهاد دانشگاهی زنجان ظهر امروز با حضور مسؤولان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این مراسم با اشاره به اینکه هجوم به فرهنگ هر کشوری نخستین گام استعمارگران در هر کشوری است، عنوان کرد: کشوری که بین ملت، ریشه تاریخی و فرهنگ آن ارتباط باشد زیر سلطه دشمنان نمی‌رود.

وی با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی پیش از انقلاب در این زمینه تلاش زیادی کردند، گفت: نمی‌توان گفت دشمن در این زمینه موفق نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه مخاطب نخست بیانیه گام دوم انقلاب دانشمندان و جوانان هستند، افزود: باید توجه داشت که ضریب هوشی جوانان ما از میانگین دنیا پایین‌تر نیست.

جنگ اراده‌ها باید توسط جوانان ادامه پیدا کند

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه  دشمن با همه توان خود به میدان آمده است، افزود: این در حالی است که طی چهل سال گذشته آمریکا توسط ایران تحقیر شده است.

وی با اشاره به اینکه جنگ اراده‌ها باید توسط جوانان ادامه پیدا کند، خاطر نشان کرد:  آنچه از دست‌مان برمی‌ آمد، انجام دادیم و حال آینده برای شما جوانان است.

ریل‌گذاری 10 ساله جهاد دانشگاهی در حوزه صنایع فرهنگی

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به ریل‌گذاری 10 ساله جهاد دانشگاهی در حوزه صنایع فرهنگی بیان کرد: معتقدیم صنایع فرهنگی اقتصادمحور است.

کامران جعفری با بیان اینکه صنایع فرهنگی در برخی کشورها اشتغال و درآمد بسیاری ایجاد می‌کند، بیان کرد: ایجاد نخستین باشگاه فرهنگی و نخستین مرکز نوآوری و شکوفایی در راستای همین اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی ادامه داد: بیانیه گام دوم انقلاب منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی ایران اسلامی است.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به اهمیت صنایع فرهنگی، عنوان کرد: کارآفرینی، از جمله زمینه‌هایی است که جهاد دانشگاهی در این زمینه ورود پیدا کرده است.

جعفری با اشاره به اینکه صنایع فرهنگی به خلق ایده، تولید و توزیع محصولات خدماتی می‌پردازد که ماهیت فرهنگی دارد، افزود: صنایع فرهنگی، صنایع خلاق نیز نامیده می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی درون‌زا و برون‌نگر است، تصریح کرد: پرداختن به صنایع فرهنگی و خلاق، اشاعه فرهنگ الگوی ایرانی – اسلامی و فرهنگ جهادی است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه در راستای توسعه فرهنگی، تنها راه توجه به صنایع فرهنگی و فناوری‌های نرم است، تاکید کرد: قرار شده است، بدون بدون هماهنگی جهاد دانشگاهی هیچ گامی در این زمینه برداشته نشود.

 

ایران کشور ثروتمند و با منابع بالا است

در ادامه آیین افتتاح نخستین واحد استانی پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در جهاد دانشگاهی زنجان نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی استان زنجان ایران را کشوری ثروتمند و با منابع بالا خواند و اظهار کرد:  با وجود این منابع می‌توان کشور را از مشکلات موجود نجات داد

منبع: پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد