امضای تفاهم نامه میان ۳ اپراتور اینترنت و ۳ شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی برای کاهش هزینه کاربر نهایی

به گزارش فناوری فرهنگی، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارش داده است با هدف کاهش تعرفه ی ترافیک داخلی برای کاربران نهایی، میان شرکت هاى رایتل به عنوان اپراتور موبایل، شرکت هاى اینترنتى شاتل و آسیاتک و ۳ شرکت ارائه دهنده ی خدمات محتوایی اینترنتی آپارات، فیلیمو و تلوبیون تفاهم نامه ای به امضا رسیده است. مراسم «امضای تفاهم نامه ی اپراتورهای اینترنتی جهت کاهش تعرفه ی ترافیک داخلی برای کاربران نهایی» با حضور مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت و مدیران اپراتورهای اینترنتی و سرویس دهندگان برگزار شده است.

با توجه به امضا شدن این تفاهم انتظار می رود هزینه ی کاربر نهایی از بخش ترافیک داخلی سرویس خود کاهش پیدا کند. گفتنی است این کاهش هزینه ها براى کاربر نهایی بیشتر در استفاده از تصاویر و فیلم ها خواهد بود. بر این اساس تعرفه ی تبادل ترافیک داخلی برای کاربران نهایی استفاده کننده از این سرویس ها، از ۳۶۰۰ تومان به ۱۸۰۰ تومان به ازای هر گیگابایت دیتا خواهد رسید.

تفاهم نامه ی یاد شده پیرو افتتاح پروژه ی مراکز تبادل ترافیک شبکه ی ملی اطلاعات امضا شده است. افزایش سرعت و کیفیت و همچنین کاهش هزینه ی خدمات اینترنتی، استفاده ی بهتر از محتوا و خدمات داخلی، محلی سازی توزیع ترافیک و استفاده ی بهینه از منابع ارتباطی کشور به همراه ایجاد بستری مناسب و مطابق با استانداردهای بین المللی از جمله دستاورد های مراکز مذکور برای شبکه های توزیع محتوایی داخلی خواهد بود.


محمد جواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت

محمد جواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت نیز در مراسم امضای این تفاهم نامه، با اشاره به افتتاح مرکز تبادل ترافیک داده در اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد: «یکی از اصلی ترین موضوعات این اقدام، تمایز بین شبکه ی ملی اطلاعات و شبکه ی اینترنت جهانی است که مشخص می شود. مرکز تبادل ترافیک داده تنها یک قسمت کوچک از شبکه ی ملی اطلاعات است و در فاصله ی کوتاهی مانده به نیمه ی سال، قسمت های دیگر آن نیز به بهره برداری خواهد رسید».

مدیرعامل شرکت زیرساخت افزوده است: «ا کنون شاهد ۵۰ درصد بهبود شاخص های کیفیت برای کاربران نهایی هستیم که با اجرای این طرح، معیار های اقتصادی اصلاح و کاربران نهایی به استفاده از اطلاعات داخلی ترغیب می شوند. یکی از مهم ترین برنامه ها، ترویج سرویس های داخلی به جای خارجی در ایران و ترویج سرویس های ایرانی در دنیا است».

وى همچنین خاطرنشان کرد: «شرکت زیرساخت در این طرح از بخشى از درآمد خود که بیش از یازده میلیارد تومان در ماه است چشم پوشی کرد تا کاربر نهایی هزینه ی کمترى را برای استفاده از سرویس ها پرداخت کند.

جهرمی در ادامه تأکید کرده است: «امیدواریم به سرعت بانک ها، سازمان مالیاتی و سایر خدمات سازمان ها و نهادها به شبکه ی ملی اطلاعات بپیوندند تا بتوانیم با استفاده از ابزار فناوری اطلاعات شاهد توسعه ی هر چه سریع تر در داخل کشور باشیم. شبکه ی ملی اطلاعات محدودیت نیست، شبکه ی ملی اطلاعات در اصل شکوفایی فناوری اطلاعات در داخل کشور است».

منبع: TopInEarth

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد