انتشار کتاب تجربیات جهانی استارتاپ‌های حوزه گردشگری و صنایع خلاق

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به انتشار دهمین جلد از کتاب «بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی» در حوزه گردشگری با استفاده از صنایع خلاق توسط مرکز نشر دانش بنیان فناور اظهار داشت: گردشگری خلاق به عنوان نسل جدید گردشگری بعد از گردشگری انبوه و گردشگری فرهنگی، طلایه دار و پیشرو تازه نفس صنعت گردشگری است. گردشگری خلاق با شعار «موزه های کمتر، میدان های بیشتر» بر انجام فعالیت های تجربی و تعامل ژرف تر با زندگی واقعی فرهنگی در شهرها تمرکز می کند. پس در نسل سوم گردشگری، گردشگر شبیه یک شهروند رفتار می کند. همچنین تعریف گردشگری خلاق، برگرفته از مفهوم صنایع خلاق است که به ما اهمیت استفاده از خلاقیت و نوآوری را در اقتصاد دانش محور نشان می دهد.

کرمی ادامه داد: زنجیره فعالیت شرکت های استارتاپی در حوزه گردشگری از بخش های این کتاب است. از آنجایی که نگاه اصلی این گزارش بر روی استارتاپ ها و همینطور صنایع خلاق است در نتیجه تمرکز بیشتر روی استارتاپ هایی است که با هدف گیری بازار خاص به فعالیت می پردازند.
عضو هیات نویسندگان تجربیات جهانی استارتاپ ها با اشاره به اینکه چالش ها و فرصت های کلیدی صنعت گردشگری از مواردی است که در این گزارش به آن پرداخته شده است، ابراز کرد: همچنین در بخش دیگری از کتاب مسائل و راهکارهای اساسی در صنعت گردشگری بررسی می شود. ارائه اطلاعات در ارتباط با انواع گردشگری و مقصدهای گردشگران، بازاریابی و فروش انواع تورهای گردشگری و راهنمای سفر نیز از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن اشاره شده است.

به گفته کرمی، 9جلد از سلسله گزارش‌های بررسی تجربیات جهانی شرکت‌های استارتاپی در حوزه‌های مختلف کسب و کار توسط ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان منتشر شده که این اقدام با توجه به توسعه توسعه زیست بوم شرکت های نوپا، دانش بنیان و استارت آپی به عنوان یکی از ماموریت های اصلی معاونت علمی و فناوری صورت گرفته است. با انتشار این مجموعه و شناخت چالش های پیش روی فعالان حوزه های مختلف در جهان می تواند کمکی برای شکل گیری و رشد پویا تر آنها در کشور باشد.

منبع: فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد