انعقاد ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد دانش بنیان با صنایع مهم

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر سیاوش ملکی فر در مراسم ارائه نیازهای فناورانه صنعت کشاورزی که به صورت آنلاین برگزار شد با بیان اینکه هدف اصلی این صندوق ایجاد زمینه‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان به منظور بهره برداری از تسهیلات تعریف شده، بیان کرد: این صندوق اهداف مختلفی برای برگزاری رویدادهای فناورانه دارد؛ تزریق فناوری‌های پیشرفته، تقویت روحیه خودباروی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه بازار، جلوگیری از خروج ارز و تامین نیازهای فناورانه از جمله اهداف صندوق نوآوری در برگزاری رویدادهای فناورانه محسوب می شوند.

ملکی‌فر با اشاره به ابزارهای حمایتی از خریداران فناوری در شرکت های دانش بنیان گفت: خریداران امکان دریافت تسهیلات خرید تا ۸۰ درصد قیمت محصول فناورانه را دارند؛ این تسهیلات ۳ ساله با نرخ ۹ درصد  است؛ از طرف دیگر هم  شرکت دانش بنیان می تواند ضمانت‌نامه پیمان، تسهیلات سرمایه در گردش، تولید صنعتی تا سقف ۶۰ میلیون تومان را دریافت کند.

معاون توسعه صندوق نواوری و شکوفایی با بیان اینکه ۱۴ رویداد فناورانه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار کردیم، گفت: در این رویدادها ۱۶۰۰ نیاز فناورانه صنایع مختلف با حضور هزار و ۱۵۰ شرکت دانش بنیان ارائه شد که حاصل آن انعقاد ۴ هزار و ۷۲۸ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم نامه بود.

حمایت از شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی

ملکی فر با اشاره به حمایت از صندوق نوآوری و شکوفایی  از شرکت های دانش بنیان گفت: شرکت های دانش بنیان برای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی از سوی صندوق مورد حمایت قرار می گیرند.

به گفته معاون توسعه صندوق نوآوری، امسال از حضور شرکت‌های دانش بنیان برای حضور ۱۳ نمایشگاه داخلی حوزه کشاورزی حمایت خواهیم کرد. همچنین  برای شرکت‌های متقاضی برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی ۱۲۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض خواهد شد.

وی با اشاره به دیگر حمایت ها از شرکت های دانش بنیان گفت: برای این منظور تا سقف ۲۰ سقف تومان حمایت بلاعوض برای ثبت حق به‌نژادی، تا سقف ۹ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع داخلی، تاسقف ۲۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع خارجی، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت نشان تجاری خارجی و ۴۵ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت طرح صنعتی خارجی به شرکت‌های حوزه کشاورزی و صنایع وابسته اعطا می شود.

ملکی فر با بیان اینکه شرکتها در حوزه اخذ استانداردها هم از سوی صندوق مورد حمایت قرار می گیرند، گفت: حمایت این صندوق برای اخذ استانداردها و مجوزهای شرکت‌های حوزه کشاورزی(تاییدیه مکانیزاسیون کشاورزی، گواهینامه ارگانیک، تاییدیه کودی، حلال، ایزو ۹۰۰۱، ۱۴۰۰۱ و ۲۲۰۰۰، GMP، استاندارد اروپا CE ) از دیگر اقدامات صندوق به شمار می رود.

وی افزود: تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای تاییدیه‌های داخلی، تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای تخصصی و تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای صادراتی از شرکتهای دانش بنیان از سوی صندوق مورد حمایت قرار می گیرند.

معاون توسعه صندوق نوآوری از ارائه دستاوردهای تیم های استارت آپی در دوشنبه های استارت آپی صندوق خبر داد و گفت: قرار است  رویداد فناورانه کشاورزی ۲۰ مرداد ماه برگزار شود.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد