انگلیس تجهیزات هواوی را ذخیره می کند

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از رویترز، مقامات امنیتی انگلیس به اپراتورهای مخابراتی انگلیس اعلام کرده اند تجهیزات هواوی را ذخیره کنند زیرا بیم آن می رود که تحریم های آمریکا توانایی این شرکت چینی برای نگهداری و تولید قطعات اساسی را محدود کند.

در ژانویه سال جاری میلادی انگلیس اعلام کرد برای توسعه شبکه ۵G با هواوی همکاری می کند، اما نقش این شرکت چینی محدود خواهد بود. از آن زمان تاکنون آمریکا بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور و چند تن از نمایندگان حزب وی را به دلیل همکاری با هواوی تحت فشار قرار داده است. این نمایندگان ادعا می کنند استفاده از تجهیزات هواوی ریسک امنیتی به همراه دارد. از سوی دیگر هواوی نیز این اتهامات را رد کرده است.

اکنون مقامات مرکز ملی امنیت سایبری انگلیس مشغول بررسی تاثیر اقدامات اخیر آمریکا هستند. این اقدامات با هدف محدود کردن توانایی هواوی برای دسترسی به میکروتراشه های پیشرفته ای وضع شده که در تجهیزات ۵G و موبایل های آن استفاده می شود.

به گفته ۳ منبع آگاه، مقامات ارشد این مرکز طی نامه ای به اپراتورهای موبایل انگلیس از جمله ودا فون اعلام کرده اند ذخایری کافی از قطعات اضافی تمام تجهیزات هواوی که در توسعه شبکه ۵G به کار می رود،تهیه کنند.

همچنین در این نامه روی افزایش ریسک مربوط به استفاده از تجهیزات هواوی و توانایی شرکت ها برای فراهم کردن آپدیت های این تجهیزات تحت فشار تحریم های آمریکا نیز تاکید شده است.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد