اهدای ۲ هزار بسته به کودکان مناطق کم‌برخوردار سیستان و بلوچستان

به گزارش فناوری فرهنگی، مراسم رونمایی از محصولات جانبی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» با حضور اشکان رهگذر، نویسنده و کارگردان، آرمان رهگذر، مجری طرح، علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، حسین ربانی غریبی، معاونت تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نوجوانان، امیر سحرخیز، رئیس هیأت مدیره صنف انیمیشن، حامد جعفری، تهیه‌کننده انیمیشن، علی رستگار و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

اشکان رهگذر در این مراسم با اشاره به اینکه تولید محصولات جانبی بر اساس فضای انیمیشن، فیلم و سریال روندی مرسوم در همه جای دنیا است، گفت: محصولات جانبی بسیاری از انیمیشن‌های معروف دنیا حتی در ایران هم به شکل گسترده‌ای پخش می‌شوند، چون قانون کپی رایت در کشور ما وجود ندارد و تولیدکنندگان محصولات جانبی نیاز نیست حق رایتی به صاحبان آثار پرداخت کنند.

او ادامه داد: چندسالی می‌شود که ما تولید محصولات جانبی بر اساس فضای رمان‌های گرافیکی و دیگر انیمیشن‌های کوتاه‌مان آغاز کرده‌ایم، ولی امروز در اینجا جمع شدیم تا محصولات جانبی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» را رونمایی کنیم.

رهگذر با اشاره به نمایش «آخرین داستان» با همکاری کانون پرورش فکری در شهرها و روستاهای کم‌برخوردار سیستان و بلوچستان گفت: پیش از این انیمیشن «آخرین داستان» در همکاری که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان داشتیم، در شهرها و روستاهای کم‌برخوردار شهر بوشهر به نمایش در آمد. این تماشاخانه سیار از اواخر این هفته هم در استان سیستان و بلوچستان مستقر شده است تا به مناطق کم‌برخوردار این استان سر بزند و ما به همراه نمایش «آخرین داستان» دو هزار بسته از محصولات جانبی که تولید کرده‌ایم را به کودکان این مناطق اهدا می‌کنیم.

رهگذر ادامه داد: اکران انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به زودی در تمامی مراکز کانون در سراسر کشور آغاز خواهد شد و ما پیش‌بینی می‌کنیم اکران فیلم تا پایان بهمن ماه ادامه داشته باشد.

ترویج فرهنگ ایرانی؛ به دنبال صادرات هستیم

نفیسه مقدم، مدیر فروش با اشاره به راه‌اندازی فروشگاه آنلاین محصولات جانبی «آخرین داستان» گفت: تمام تلاشمان را کردیم تا با تولیدکنندگان ایرانی کار کنیم تا محصولاتمان کاملاً ایرانی باشند. البته ما به سراغ بهترین تولیدکنندگان ایرانی رفتیم که محصولات خوب و با کیفیت تولید می‌کنند.

او ادامه داد: ما می‌خواهیم با عرضه این کالاها به فرهنگی ایرانی کمک کنیم و امیدوار هستیم که در قدم بعدی بتوانیم محصولاتمان را به خارج از کشور صادر کنیم.

محصولات جانبی انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» شامل پوشاک، کوله‌پشتی، لوازم التحریر، فنجان، کیف پول، لوازم‌آرایش و بازی رومیزی است.

این برای اولین بار است که بر مبنای یک انیمیشن ایرانی بازی رومیزی در ایران با هدف خلق شخصیتی ملی و ترویج فرهنگ ایرانی برای جوانان تولید می‌شود. پیش‌ازاین محصولات جانبی همچون بازی موبایل تبلت «فر ایزدی»، مجموعه رمان‌های گرافیکی «جمشید» و «ارشیا» و آلبوم موسیقی «آخرین داستان» به‌عنوان محصولات جانبی این انیمیشن منتشر شده‌اند.

انیمیشن سینمایی «آخرین داستان» به نویسندگی و کارگردانی اشکان رهگذر، است که با برداشتی آزاد از قصه ضحاک شاهنامه فردوسی ساخته شده است. این انیمیشن سینمایی که موفق به دریافت ۱۲ جایزه ملی و بین‌المللی تاکنون شده است در فهرست فیلم‌های واجد شرایط رقابت اسکار ۲۰۲۰ در دو بخش «بهترین انیمیشن» و «بهترین فیلم» قرار دارد.

کد خبر

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد