اولین نشست کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و روسیه برگزار شد

به گزارش فناوری فرهنگی، در نشست مجازی کمیته فنی مشترک گردشگری ایران و روسیه، ریاست هیأت ایرانی برعهده محمد قاسمی مدیر کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری و ریاست هیأت روسی را «دمیان اسمیلوتس» رئیس اداره کل همکاری‌های بین‌المللی آژانس فدرال گردشگری روسیه بر عهده گرفت.

در این نشست نمایندگانی از وزارت امور خارجه، امور بین‌الملل و کارشناسان دو طرف در نشست حاضر شدند و ضمن گفتگو و تبادل نظر با دو طرف در فضایی دوستانه در مورد موضوعات مختلف گردشگری به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

همچنین اهم موارد مطرح شده در کمیته فنی مشترک ایران و روسیه شامل «ارائه گزارشی از وضعیت گردشگری دو کشور، اشتراکات فرهنگی و روابط دو جانبه گردشگری کشور»، «اشتراک تجارب در زمینه مقابله با پاندمی کرونا و پشتیبانی طرفین از صنعت گردشگری کشور خود» و نیز «بررسی کارشناسی برنامه اقدام مشترک جهت اجرای موافقتنامه لغو روادید گروهی سفر شهروندان ج. ا. ایران و فدراسیون روسیه به یکدیگر» بوده است.

موافقتنامه لغو روادید گروهی میان دو کشور در سال ۱۳۹۶(۲۸ مارس ۲۰۱۷) در مسکو به امضا طرفین رسیده بود. برای اجرای این موافقتنامه، ضرورت داشت تا برنامه اقدام مشترکی تنظیم شود تا فرایند اجرای آن را مشخص سازد. برنامه اقدام مشترک دو کشور برای بازه سه ساله ۲۰۲۲-۲۰۲۰ تنظیم شده است که امکان تمدید و بازنگری آن وجود دارد.

پیرو برگزاری این نشست مصوب شد؛ وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ج. ا. ایران در آینده نزدیک به منظور امضای سند در رأس هیأتی به روسیه سفر کنند و همچنین مورد تأیید قرار گرفت تا هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری نشست B2B میان بخش خصوصی دو کشور در جریان سفر وزیر به روسیه بعمل آید.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد