بازار فناوری اینترنت اشیاء با فن بازارها توسعه یافت

به گزارش فناوری فرهنگی، اینترنت اشیاء یکی از فناوری‌های نوظهوری است که در سال‌های اخیر علاقه‌مندان بسیاری در کشور پیدا کرده است. شبکه فن‌بازار معاونت علمی با تاسیس 26 فن‌بازار استانی و چند فن‌بازار تخصصی، نقشی تعیین کننده در توسعه تجارت فناوری در کشور داشته است.

این شبکه با همکاری بخش خصوصی در حال حاضر گامی اساسی در حوزه تجارت فناوری در اینترنت اشیاء برداشته است. بروکرها (کارگزاران تبادل فناوری) بازوی اجرایی شبکه فن بازار معاونت علمی محسوب می‌شوند. تعیین کارگزار و بروکر تخصصی در هر حوزه می‌تواند اولین گام برای توسعه تبادل و تجارت فناوری در این حوزه باشد، بر این اساس شبکه فن‌بازار ملی معاونت علمی با عقد تفاهم‌نامه با یک گروه پیشرو در حوزه اینترنت اشیاء به نام مرکز تحقیقات اینترنت اشیاء، با این مرکز به عنوان بروکر تخصصی در این حوزه همکاری خواهد کرد.

این مرکز در نظر دارد به عنوان کارگزار شبکه فن بازار ملی در حوزه اینترنت اشیا و فناوری‌های نوین، نیازهای فناورانه کشور خصوصاً بازار فناوری اینترنت اشیاء را شناسایی کرده و آن‌ها را تبدیل به یک فرصت کند.

نقش آفرینی به عنوان بروکر در این حوزه موجب خواهد شد که با شبکه‌سازی تخصصی میان بخش‌های مختلف از جمله دانشجویان، محققان، استارتاپ‌ها، شرکت‌ها، سازمان‌ها و صاحبان صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، اهداف در نظر گرفته شده محقق شوند.

یکی از وظایف کارگزارن تبادل فناوری در کشور، کمک به جذب سرمایه برای توسعه بازار است. بروکرهای تبادل فناوری نسبت به  جذب سرمایه بر اساس محصولات دانش‌بنیان فناورانه شناسایی شده اقدام می‌کنند و در این راه، اولویت‌های بازار را نیز در نظر می‌گیرند.

باید توجه داشت که جذب سرمایه در حوزه فناوری، نیازمند تخصص و مهارتی است که کارگزاران متخصص تبادل فناوری از آن برخوردار هستند.

این کارگزار جدید کمک خواهد کرد تا کارآفرینی در زیست‌بوم اینترنت اشیا کشور به واسطه رونق سرمایه‌گذاری توسعه یابد و سرمایه‌های جذب شده به تولید محصولات و خدمات جدید در بخش اینترنت اشیاء منتهی شود.

منبع:معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد