برنامه های کودک و اخبار محبوب جاسوسان اینترنتی

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از زددی نت، افزایش جاسوسی از این نوع برنامه ها باعث نگرانی گروه های مدافع حقوق کودکان در امریکا شده و بیش از ۲۰ گروه مدافع از این دست با ارسال نامه ای برای کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا خواستار توقف جمع آوری اطلاعات کاربران این نوع برنامه ها با هدف ارسال آگهی های تبلیغاتی مرتبط برای آنها شده اند.

بررسی های جدید دانشگاه آکسفورد بر روی نزدیک به یک میلیون اپلیکیشن اندروید نشان می دهد اکثر این برنامه ها حاوی کدهایی مخفی برای ردگیری فعالیت های کاربران هستند. اما جاگذاری مخفیانه این کدها بیش از هر چیز در اپلیکیشن های خبری و همین طور اپلیکیشن های محبوب کودکان رخ می دهد. زیرا کودکان دانش و احاطه کمتری به نحوه استفاده از تلفن همراه دارند و سواستفاده از آنها ساده تر است.

محققان این طرح ۹۵۹۴۲۶ اپلیکیشن اندرویدی را از فروشگاه پلی استور گوگل بارگذاری کرده و آنها را مورد تحلیل قرار دادند تا کدهای مخفی شده در این برنامه ها را شناسایی کنند. بررسی های انجام شده نشان می دهد که در ۹۰.۴ درصد از تمامی اپلیکیشن ها کدنویسی هایی برای حداقل یک مورد ردگیری و جاسوسی وجود داشته ولی این رقم به طور متوسط در مورد هر برنامه ۱۰ کد ردگیری و جاسوسی بوده است.

در مورد ۱۷.۹ درصد از این برنامه ها هم تعداد کدهای ردگیری بیش از ۲۰ مورد بوده تا ۲۰ شخص یا گروه ثالث بتوانند نحوه استفاده کاربر از اپلیکیشن را بررسی کنند. در این میان در ۱۳ اپلیکیشن پلی استور بیش از ۳۰ کدردگیری وجود داشته است.

۹۰ درصد از کدهای یادشده مربوط به شرکت هایی در داخل خاک آمریکا بوده است و چین و نروژ و روسیه و آلمان با ۵، ۳ ، ۲.۶ و ۲.۶ درصد در رتبه های بعدی بوده اند.

 بعد از اپلیکیشن های خبری و کودکانه،  اپلیکیشن های بازی و تفریح، هنر و عکاسی، موسیقی، سلامت و سبک زندگی، ارتباطات و شبکه های اجتماعی، آموزشی و افزایش بهره وری به ترتیب مورد توجه جاسوسان اینترنتی بوده اند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد