بسته ویژه وزارت ارتباطات برای آموزش مجازی مدارس و دانشگاه‌ها

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زیرساخت‌های لازم برای رایگان شدن اینترنت شبکه شاد، گفت: آنچه رئیس‌جمهور دستور دادند این بود که استفاده دانش آموزان از شبکه شاد و معلمین باید رایگان باشد و ما هم ظرف امروز و فردا جلسه با سازمان برنامه خواهیم داشت و به اپراتورها ابلاغ می‌کنیم.

آذری جهرمی گفت: آموزش مجازی صرفاً از طریق شبکه شاد پیگیری نمی‌شود و برخی از ابزارهای دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد، ما یک بسته ویژه‌ای را برای دانش‌آموزان، دانشجویان، معلمین و اساتید دانشگاه طراحی می‌کنیم که بتوانند از آموزش مجازی استفاده کنند. جزئیات این بسته‌ها را تا یکشنبه و دوشنبه آینده اعلام می‌کنیم که فراتر از بحث شبکه شاد است.

وزیر ارتباطات گفت: یک اتفاق اینکه امروز بیش از ۸۶ هزار مدرسه کشور کار اتصال رایگان‌شان به شبکه ملی اطلاعات به اتمام رسید، این ظرفیت بالایی را برای آموزش مجازی دانش‌اموزان فراهم می‌کند. تمام دانشگاه‌ها را هم می‌خواهیم به شبکه ملی اطلاعات متصل کنیم که کار طراحی آن انجام می‌شود و تا پایان سال جاری طول خواهید کشید و حدود ۱۰۰۰ دانشگاه در سراسر کشور با فیبر نوری به این شبکه متصل می‌شوند.

وی افزود: بسته مخصوص اساتید و دانشجویان برای این است که بتوانند از ابزارهای آموزش مجازی بهره‌گیری کنند و هزینه آموزش مجازی به آنها بار نشود.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد