بلوغ زودرس نوجوانان نتیجه انیمیشن‌های غیر اخلاقی غربی

چرا باید ۹۰ درصد شبکه های ماهواره ای برای خود آمریکایی‌ها که خود تولید کننده محتوای این شبکه ها هستند، بسته باشد، اما برای ما تمام شبکه های ماهواره ای باز باشد.

به نقل از حوزه حجت الاسلام محمد جواد محمودی امروز در کلاس آموزشی «شیوه های دعوت به نماز» در بین طلاب، اساتید، نخبگان و مبلغان بسیج طلاب که در حوزه علمیه استان یزد برگزار شد، با اشاره به اینکه از روش هایی که دشمن در جنگ نرم و شبیخون فرهنگی علیه این نظام در پیش گرفته، سرمایه گذاری بر روی کودکان و نوجوانان ایرانی است، اظهار داشت: امروز مشاهده می شود کارتون هایی که با هزینه‌های گزاف در غرب تولید شده است بدون هیچ هزینه ای به راحتی در دسترس بچه های ما در خانواده ها قرار می‌گیرد و اینجاست که این سوال در ذهن ایجاد می شود که چرا با وجود اینکه ما در تحریم های اقتصادی، تکنولوژی، علمی و.. هستیم چرا اینگونه راحت فیلم ها و تولیدات فرهنگی غرب به صورت رایگان در اختیار ما قرار می گیرد.

چرا تولیدات فرهنگی غرب برای ما تحریم نیست؟

کارشناس حوزوی، گفت: چرا باید 90 درصد شبکه های ماهواره ای برای خود آمریکایی ها که خود تولید کننده محتوای این شبکه ها هستند بسته باشد، اما برای ما تمام شبکه های ماهواره ای باز باشد.

وی گفت: باید اعتراف کرد که غرب با برنامه ریزی و هزینه هایی که در زمینه ساخت انیمیشن ها و شخصیت های کارتونی داشته موفق بوده و به نوعی توانسته افکار کودکان ما را در غفلت خانواده ها و کم کاری حوزویان و مسئولین شکل دهد.

وی گفت: 90 درصد افرادی که در شرکت‌های سازنده فیلم های انیمیشنی و کارتنی غیر اخلاقی کار می کنند هم جنس باز هستند.

وی گفت: مشاهده می شود در برخی از خانواده ها دختران و پسران تحت تاثیر شخصیت های فیلم ها و کارتن های غربی که در واقع پشت آن یک استراتژی خاصی است، در بسیاری از موارد جلوی خانواده ها خود می ایستند و با کمال بی ادبی با والدین خود صحبت می کنند.

غفلت از نقش بی بدیل پیام های غیرمستقیم

حجت الاسلام محمودی خاطرنشان کرد: هر پیامی که به صوت غیرمستقیم به فرد داده شود، بر روی فرد تاثیر بیشتری خواهد گذاشت که نمونه این پیام غیرمستقیم عکس ها و نوشته های پنهانی است که از دل یک تصویر فیلم یا عکس نمایان می شود و فرد بدون این‌که خود متوجه شود، بر رویش تأثیر می گذارد.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که پیام مستقیم زننده بوده و در بسیاری از موارد مخاطب را می رنجاند، از روش غیر مستقیم باید بهره برد که متأسفانه روحانیون و حوزویان ما تاکنون در استفاده از این ظرفیت بزرگ نهایت استفاده را نکرده اند.

وی گفت: هر آنچه که در قالب یک تصویر به صورت غیرمستقیم به فرد نشان داده شود تا 68 درصد بر روی ذهن مخاطب تاثیر خود را خواهد گذاشت، تا اینکه فرد برای مثال بر روی منبر رود و بگوید مثلاً نماز بخوانید و یا این‌که تقوا خوب است و….

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری دشمن بر روی فرزندان ما با ساخت فیلم ها و انیمیشن های غیر اخلاقی، سبب شده تا فرندان ما با بلوغ زودرس مواجه شوند و با توجه به بالا رفتن سن ازدواج ها، نوجوانان و جوانان ما مشکلات فراوانی را پیش روی خود ببینند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (هرآنچه که در قالب هنر بیاید اثر گذار تر خواهد بود) افزود: متأسفانه دشمن از هنر در راستای اهداف خود، در زمینه های مختلف به ویژه ساخت فیلم و انیمیشن تاکنون نهایت استفاده را برده اما ما نتوانسته ایم از ظرفیت های عظیم هنر بهره ببریم.

اهمیت یهودیان به پوشش و تفکیک جنسیتی در مدارس

حجت الاسلام محمودی، بیشترین آمار ایدز را متعلق به کشور آمریکا و در ادامه عربستان دانست و تصریح کرد: آمریکایی ها با توجه به تبعات روابط نامشروع که اکنون دامن گیر جامعه آن ها شده سعی دارند با ساخت برنامه های تاثیر گذار به خصوص تولید فیلم و مستند در این زمینه خود را از این مخمسه نجات دهند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمارها کمترین میزان مبتلایان با ایدز متعلق به کشور اسرائیل است و برخلاف تصور خیلی ها اسرائیلی ها درست است که دینشان تحرف شده اما آن ها بسیار مقید به امور دینی هستند و بر همین اساس دیوار حائلی دورتادور خود کشیده اند زیرا معتقدند که باید فرزندان آن‌ها دانشمند شود تا در آینده جهان را اداره کنند به همین دلیل به پوشش خود اهمیت می دهند و حتی بین دخترها و پسرها در اتوبوس های دانشگاه و سرکلاس های درس یک پرده وجود دارد.

وقتی اسرائیلی ها به توصیه پیامبر جامعه عمل می پوشانند

وی گفت: با توجه به این‌که از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) روایت شده به فرزندان خود سه ورزش سوارکاری، اسب سواری و شنا را آموزش دهید، ولی مشاهده می شود امروز این اسرائیلی ها هستند که در سرزمین خود این سه ورزش را تا کلاس پنجم به بچه های خود آمورش می دهند و ما در این زمینه غفلت کرده ایم

وی گفت: طبق بررسی های انجام شده برخی از دختران ما تحت تاثیر شبکه های ماهواره ای و انیمیشن هایی که ذهن آن ها را در کودکی شکل داده، ماهیانه 300 هزار تومان خرج مواد آرایشی می‌کنند و خود را عروس کرده به خیابان می آورند.

نمادهای شیطان پرستی بر روی برخی سیسمونی ها

حجت الاسلام محمودی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: متأسفانه امروز مشاهده می شود دشمن حتی برای نوزادان ما هم برنامه دارد و بر روی بسیاری از سیسمونی های بچه ها نمادهای شیطان پرستی درج شده است.

وی با اشاره به این‌که اگر روحانیون سیره پیامبر(ص) در زمینه‌های مختلف را عملی کنند، بچه های خود و دیگران عاشق آن ها خواهند شد گفت: بزرگان و ائمه ما با فرزندان و بچه های خود و دیگران بازی می کردند.

آموزش کودکان قبل از 7 سالگی ممنوع

وی آموزش کودکان قبل از 7 سالگی را ممنوع دانست و عنوان کرد: بچه ها را قبل از 7 سالگی نباید به مدرسه های قرآنی که صرفاً قرآن به دانش آموزان آموزش می دهند و با بچه ها بازی های مختلف نمی‌کنند برد، زیرا این سبب خواهد شد کودکان در ادامه از قرآن زده شوند.

این پژوهشگر دینی، گفت: به منظور ترغیب کوکان به نماز باید علاوه بر هزینه مادی و خریدن آنچه کودک به آن علاقه دارد، با کودک هم در مساجد و امامزاده ها بازی کرد.

وی ادامه داد: مردم در زمینه های مختلف از جمله ترغیب فرزندان خود به نماز خواندن و… از ما طلبه ها سبک زندگی در این خصوص را انتظار دارند که این کار وظیفه ما طلاب را بیش از بیش سنگین تر می‌کند.

عکس‌العمل مولکول‌های آب در مقابل کلمات

حجت الاسلام محمودی در ادامه بیان داشت: مولکول‌های آب در مقابل کلمات و افکار انسان‌ها سریعاً عکس‌العمل نشان می‌دهند و شکل کریستال های آب لوله کشی و آب رودخانه ای که از یک شهر می گذرد متفاوت است، به گونه ای که شکل کریستال های آب لوله کشی زیباتر از آب رودخانه است؛ یعنی محیط اطراف نیز بر شکل کریستال ها تاثیر گذار است.

وی گفت: به همین دلیل می‌توان گفت تمام اعمال خوب بد و دعاهای ما بروی کریستال های آبی که بدن ما را تشکیل می دهد، تأثیر مثبت و منفی دارد؛ زیرا 70 درصد بدن انسان را آب تشکیل می دهد و با مثبت نگری و اعمال خوب می توان شکل کریستال های بدن را زیبا تر کرد و حتی از بسیاری از بیماری های جسمی نیز جلوگیری کرد و بی شک اعمال نیک و دعا و امیدواری و مثبت اندیشی انسان در دراز مدت می تواند در شکل ظاهری افراد و بدن او نیز تاثیر مثبت بگذارد

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد