بهترین استراتژی شبکه های اجتماعی در سال 2018

به گزارش فناوری فرهنگی، همان‌طور که می‌دانید شبکه‌های اجتماعی هنوز هم یکی از بهترین راه‌ها برای رشد و توسعه‌ی برند در دنیای اینترنت به شمار می‌روند. اما فعالیت کردن در آن‌ها ساده نیست و نیازمند استراتژی، صرف زمان و هزینه‌ی بالا است. امروزه بیش از دو میلیارد نفر در سراسر جهان از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و یک نفر به تنهایی نمی‌تواند امور مرتبط با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برند را به دست بگیرد. درنتیجه استفاده از بهترین ابزارها و منابع نه تنها به مدیریت و ارزیابی فعالیت برند در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند بلکه بخشی از کار را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد و در زمان صرفه‌جویی می‌کند. چهار استراتژی که در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت بررسی می‌کنیم به مدیریت، رشد و ارزیابی بهتر شبکه‌های اجتماعی هر برند کمک می‌کنند.
Social Media
1- کیفیت محتوای تولیدی را بالا ببرید
محتوای با کیفیت، یکی از عوامل اصلی افزایش فالوئر در شبکه‌های اجتماعی است.
این روزها اغلب مخاطبان بعد از آشنایی با برند جدید در شبکه‌های اجتماعی به تعداد فالوئرهای آن توجه می‌کنند. شاید منطقی به نظر نرسد اما تعداد فالوئرها نشان دهنده‌ی بالا بودن سطح کیفیت خدمات است و نقش پررنگی در موفقیت برند دارد. درنتیجه بسیاری از برندها اقدام به خرید فالوئر می‌کنند که ممکن است از طرف کارشناسان شناسایی شده و پروفایلشان برای همیشه بسته شود. چگونه می‌توان تعداد فالوئرها را به شکل طبیعی افزایش داد؟ خودتان را جای مخاطب بگذارید و به این فکر کنید که چه عواملی باعث می‌شوند پروفایل برند را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.
تولید محتوا همیشه نقش کلیدی در افزایش تعداد فالوئرها داشته است اما بهتر است از ابزارهای دیگری نیز استفاده شود. ابزارهایی مانند narrow.io که کلمات کلیدی پرطرفدار را پیشنهاد می‌دهند و با ارزیابی هر پست به تحلیل موضوع و هشتگ‌های استفاده شده کمک می‌کنند. نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه شود این است که هر برندی باید شبکه‌های اجتماعی مرتبط با کار خود را پیدا کند. به‌عنوان مثال اینستاگرام برای برندهایی مناسب است که می‌خواهند تصویر محصولات، محیط رستوران یا غذاهای خود را به کاربر نشان دهند.
2- ارزیابی و مشارکت را فراموش نکنید
فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یعنی حرف زدن با مخاطبان و گوش دادن به صحبت‌های آن‌ها. اینکه ببینید دیگران چقدر نام شما را توییت کرده‌اند کافی نیست و تمام جوانب باید به طور همزمان در نظر گرفته شود. وب‌سایت، فروم‌ها، شبکه‌های اجتماعی و سایر ابزارهای برقراری ارتباط باید به طور دقیق بررسی شوند. ابزارهایی مانند Sentione به افراد، کسب‌وکار ها و برندها کمک می‌کند مدیریت بهتری روی فعالیت‌های آنلاین خود داشته باشند و به پرسش مخاطبان یا نظراتشان پاسخ دهند. البته نظارت کردن به تنهای کافی نیست و پاسخ تک تک کاربران باید به صورت جداگانه داده شود. بسیاری از مشتری‌ها نظرشان را با منشن کردن برند در پست‌های خود بیان می‌کنند. این پست‌ها نیز باید به طور دقیق بررسی شده و پاسخ داده شوند.
Social Media
3- نام کاربری خود را در تمام پلت‌فرم‌ها ثبت کنید
خیلی مهم است که نام هر برند در تمام شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر ، فیسبوک و اینستاگرام یکسان باشد اما برخی نام‌های کاربری پرطرفدار و ساده قبلا توسط دیگران ثبت شده است. ابزارهایی مانند Know”em کمک می‌کنند موجودیت نام کاربری در شبکه‌های اجتماعی مختلف بررسی شده و در صورت تمایل رزرو شود. البته منظور از ثبت کردن نام کاربری این نیست که لزوما در آن فعالیت داشته باشید. زیرا همان‌طور که پیش‌تر گفتیم هر برند بهتر است در شبکه‌های اجتماعی مرتبط با صنعت خود فعالیت داشته باشد. مهم این است که نام دامنه‌ ی وب‌سایت با نام کاربری شبکه‌های اجتماعی یکسان باشد تا مخاطبان مشکلی برای پیدا کردن آن‌ها نداشته باشند.
از طرفی ممکن است برند بعد از گذشت مدتی جهت کاری خود را عوض کند یا فعالیت‌های خود را گسترش دهد بنابراین بهتر است از قبل در تمام شبکه‌های اجتماعی ثبت‌نام کرده باشد. پس بعد از ثبت هر دامنه، نام کاربری مورد نظر را در شبکه‌های اجتماعی نیز ثبت کنید تا در صورت نیاز مشکلی بابت این موضوع پیدا نکنید.
4- از ابزارهای زمان‌بندی و اتوماتیک‌سازی استفاده کنید
مقاله‌ی مرتبط:
10 نکته بازاریابی شبکه های اجتماعی برای تازه کارها
همه‌ می‌دانیم فعالیت کردن در شبکه‌های اجتماعی چه اندازه زمان‌بر است. مخصوصا زمانی که قرار باشد پست‌ها در ساعات مشخص و در پلت‌فرم‌های مختلف گذاشته شوند. علاوه‌براین هر پست باید به طور دقیق مورد ارزیابی قرار بگیرد و اگر تعداد شبکه‌های اجتماعی زیاد باشد به زمان زیادی احتیاج دارد. پس بهتر است از ابزارهای انجام این کار کمک گرفته شود. MeetEdgar یکی از ابزارهای مدیریت و به‌روزرسانی شبکه‌های اجتماعی است. امکان زمان‌بندی این ابزار کمک می‌کند پست‌های قدیمی و مهم دوباره با کاربران به اشتراک گذاشته شود. مطالبی که مرجع هستند و زمان زیادی برای تولید آن گذاشته شده بهتر است چندین بار مورد استفاده قرار بگیرند. به‌عنوان مثال می‌توانید هر بار بخش متفاوتی از متن اصلی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و سپس به متن کامل لینک دهید. پست‌های شبکه‌های اجتماعی باید پیوسته و مداوم باشند حتی اگر به مطالب قدیمی سایت لینک دهند. همچنین گاهی اوقات موضوع‌های قدیمی دوباره به بحث داغ روز تبدیل می‌شوند که با یک به‌روزرسانی ساده دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند.
در سال 2018 بسیاری از روش‌های قدیمی بازاریابی از بین رفته‌اند اما شبکه‌های اجتماعی هنوز هم به‌عنوان یکی از عوامل اصلی رشد برند شناخته شده و روزبه‌روز به اهمیت آن‌ها افزوده می‌شود. فعالیت در این شبکه‌های اجتماعی رایگان بوده و تنها کافی است از استراتژی مناسبی استفاده شود. ابزارهای مدیریت و اتوماتیک‌سازی نیز کمک می‌کنند نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتری در استفاده از شبکه‌های اجتماعی داشته باشد.

منبع:فصل اقتصاد

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد