بهترین کمیک بوک‌های اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی

به گزارش فناوری فرهنگی، هر کسی دوست دارد که در دنیای یکی از سری بازی‌های ویدیویی مورد علاقه‌اش غرق شود و هر نوع رسانه‌ای از آن را تجربه کند. از فیلم و سریال و کتاب گرفته تا برد گیم و کمیک بوک‌ها جزو اقتباس‌هایی هستند که ممکن است از یک بازی ویدیویی موفق وجود داشته باشد.

با این وجود این که احتمال دارد اقتباس‌های دیگر از سری بازی‌های ویدیویی مورد علاقۀ شما یا ضعیف از آب در آیند یا خیلی قابل دسترس نباشند اما کمیک بوک‌های اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی اثبات کرده‌اند پتانسیل بالایی در ارائۀ یک دیدِ دیگر از دنیای مورد نظر شما دارند.

در ادامه ۱۳ سری کمیک بوک از کمیک بوک‌های اقتباس که توانسته‌اند به خوبیِ بازی‌های ویدیویی مرجعشان باشند را به شما معرفی می‌کنیم.


Assassin’s Creed و Templars

  • ناشر: Titan Comics
  • تعداد شماره‌های منتشر شده: ۱۴ به علاوۀ ۹
  • تاریخ انتشار: از ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ و ماه آوریل سال ۲۰۱۶- هنوز در حال انتشار

کمیک بوک Assassin's Creed

بی‌شمار داستان را می‌توان از دوره‌های گوناگونِ دنیای سری بازی‌های Assassin’s Creed تعریف کرد. این داستان‌ها با موفقیت به دنیای کمیک بوک‌ها هم پا گذاشته‌اند. کمیک بوک‌های Assassin’s Creed و Templars منتشر شده به وسیلۀ انتشارات Titan Comics نسبت به تمام کمیک بوک‌های دیگر در مورد این سری بازی‌ها یک سر و گردن بالاتر قرار دارند.

این کمیک بوک‌ها با داستان با کیفیت و گشت و گذار در دوره‌هایی زمانی که هنوز بازی‌های این سری به سراغ آن‌ها نرفته‌اند، مثل دوران تب طلا در کالیفرنیا، محاکمات جادوگری در شهر سیلم و اسپانیا در اوایل قرن شانزدهم تجربه‌ای جدید را ارائه می‌کنند.

کمیک بوک‌های Assassin’s Creed حتی توانسته‌اند خط داستان دنیای مدرن را هم نسبت به بازی‌های ویدیویی درگیرانه‌تر به تصور بکشند که برای خودش دستاورد مهمی محسوب می‌شود.


Dragon Age: Magekiller

  • ناشر: دارک هورس
  • تعداد شماره‌های منتشر شده: ۵
  • تاریخ انتشار: از ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ تا ماه آوریل سال ۲۰۱۶

کمیک بوک Dragon Age: Magekiller

شاید داستان گویی استودیو بازی‌سازی BioWare در بازی‌ها یکی از نقاط قوت کارشان باشد اما کمیک بوک‌های اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی آن‌ها هم چیزی در این مورد کم ندارند. داستان کمیک بوک‌های Dragon Age: Magekiller از قبل از وقایع عنوان Dragon Age: Inquisition شروع می‌شود و در طول آن ادامه پیدا می‌کند.

این کمیک بوک‌ها داستان یک گروه دو نفره‌ای از مزدورها با نام‌های Marius Forsythia و Tessa Forsythia را دنبال می‌کند که برای شکار جادوگران استخدام شده‌اند.

به شما تضمین می‌دهیم که داستان Dragon Age: Magekiller به دست Greg Rucka، برندۀ چند جایزۀ آیزنر برای آثاری که توسط مارول و دی‌سی خلق کرده، با علاقه نوشته شده؛ چرا که قبلاً در طی مصاحبه‌ای که با سایت Kotaku داشته است بیان کرده که «برای رسیدن به دنیاهای Mass Effect و Dragon Age حاضرم گلو هم ببرم.»


Halo: Fall of Reach

  • ناشر: مارول
  • تعداد شماره‌های منتشر شده: ۱۲
  • تاریخ انتشار: از ماه نوامبر سال ۲۰۱۰ تا ماه آگوست سال ۲۰۱۲

کمیک بوک Halo: Fall of Reach

داستان کمیک بوک‌های Halo: Fall of Reach، که از کتابی با همین نام اقتباس شده‌اند، در سه آرک مجزا روایت می‌شوند و روایتی از وقایعی‌ست که نهایتاً منجر به شکست اسپارتان‌های فراوانی در سیارۀ Reach، سیاره‌ای پیشگام که دومین مکان از نظر جمعیت انسانی بود، شد.

آرک اول با نام Boot Camp بر روی دوران کودکی مستر چیف تمرکز می‌کند که در آن دوره چه تمریناتی را برای تبدیل شدن به یک اسپارتان پشت سر می‌گذارد. Covenant، دومین آرک این کمیک بوک‌ها، روزهای اولیۀ جنگ بین انسان‌ها و کاوننت‌ها را روایت می‌کند. آرک نهایی، Invasion، دربارۀ جنگ بزرگِ Reach است.

داستان Halo: Fall of Reach با جزئیات به داستان‌های دنیای Halo وارد می‌شود تا دنیای این سری بازی‌ها را گسترش دهد. حتی به مواردی که بسیاری از گیمرها طلب آن‌ها را در بازی‌ها می‌کردند هم می‌پردازد، مثل سرآغاز شخصیت مستر چیف.


The Last of Us: American Dreams

  • ناشر: دارک هورس
  • تعداد شماره‌های منتشر شده: ۴
  • تاریخ انتشار: از ماه آوریل تا ماه جولای سال ۲۰۱۳

کمیک بوک The Last of Us: American Dreams

داستان این کمیک بوک‌ها که از محتوای قابل دانلود بازی The Last of Us با نام Left Behind نشأت گرفته، بخشی از تجربه‌های الی در منطقیه‌ی قرنطینه شده در زمان کودکی را نشان می‌دهد و این که چطور با رایلی، دختری که تأثیر زیادی در زندگی الی دارد، آشنا می‌شود.

این کمیک بوک‌های قسمتی مهم از داستان سری بازی‌های The Last of Us را روایت می‌کند و یک کامل کنندۀ بی‌نقص اما غمناک برای بازی اولیه و Left Behind محسوب می‌شود.

The Last of Us: American Dreams تنها کمیک بوک‌هایی هستند که در لیست بهترین کمیک بوک‌های اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی توسط نویسندۀ اصلی خود بازی‌ها نوشته شده است. تأثیر Neil Druckmann در هر صفحه از این کمیک بوک‌ها دیده و درخشیده می‌شود.


Left 4 Dead: The Sacrifice

  • ناشر: Valve
  • تعداد شماره‌های منتشر شده: ۴
  • تاریخ انتشار: از ماه سپتامبر تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۰

کمیک بوک Left 4 Dead: The Sacrifice

Left 4 Dead: The Sacrifice روایتی اصلی از بازی‌هاست که در قبل و در طول محتوای قابل دانلود بازی اول، The Suffering، به وقوع می‌پیوندد. داستان این کمیک بوک‌ها ماجرای بازماندگان در تقابلشان با گله‌های زامبی‌ها در یک پایگاه نظامی را تعریف می‌کند.

هر شماره از این ۴ کمیک بوک، به دنبال یکی از چهار شخصیت قابل بازی نام گذاری شده‌اند. لذت بخش‌ترین قسمت این کمیک بوک‌های اقتباسی به نمایش کشیدن اولین تقابل هر کدام از این بازماندگان با زامبی‌هاست و نشان می‌دهد که این شخصیت‌ها چقدر از آن موقع پیشرفت داشته‌اند.

همینطور یک کامل کنندۀ خوب است که مقدمۀ وقایع محتوای قابل دانلود The Passing را می‌چیند. در The Passing بود که بازماندگان اولین و دومین بازی Left 4 Dead به هم می‌رسند.


The Legend of Zelda: A Link to the Past

  • ناشر: Nintendo Power
  • تعداد شماره‌های منتشر شده: ۱۲
  • تاریخ انتشار: از ماه ژانویه تا ماه دسامبر سال ۱۹۹۲

کمیک بوک The Legend of Zelda: A Link to the Past

The Legend of Zelda: A Link to the Past تقریباً داستان یکی از بهترین عناوین سری بازی‌های Zelda را روایت می‌کند اما چند تغییر خاص را هم در خود گنجانده است. و البته شخصیت Link هم حرف می‌زند که می‌تواند موردی عجیب باشد.

ممکن است تغییراتی که در این کمیک بوک‌ها دیده می‌شوند برای آن‌هایی که تمام بازی را از بر هستند کمی ناهنجار و غیرقابل قبول باشد اما پیچش‌های داستانی کوچکی که در داستان وجود دارند به همراه طراحی‌های نوستالژیک قرن 20ام این کمیک بوک‌ها (یا در واقع مانگاها)، چشم اندازی تازه از دنیای A Link to the Past را به طرفداران هدیه می‌کند که می‌تواند باعث لذت آن‌ها شود.

The Legend of Zelda: A Link to the Past یکی از آثار Shotaro Ishinomori است که تعدادی مانگای محبوب مثل Cyborg 009 و Kamen Rider را در کارنامۀ خود به ثبت رسانده.


Mass Effect: Foundation

  • ناشر: دارک هورس
  • تعداد شماره‌های منتشر شده: ۱۳
  • تاریخ انتشار: از ماه جولای سال ۲۰۱۳ تا سال ۲۰۱۴

کمیک بوک Mass Effect: Foundation

این که فقط بگوییم دنیای سری بازی‌های ویدیویی مس افکت یک دنیای حیرت آور و شفگت انگیز است که با بی‌نهایت شخصیت جذاب پر شده، کم هم نگفته‌ایم. Mass Effect: Foundation یکی از ده‌ها سری کمیک بوکی است که به تکامل داستان فوق العادۀ سری بازی‌های ساخته شده توسط استودیو BioWare می‌پردازد.

این کمیک بوک‌ها داستان Rasa که تحت عنوان مأمور دو جانبه‌ای به نام Maya Brooks در محتوای قابل دانلود مس افکت 3 (با نام The Citadel) معرفی می‌شود را دنبال می‌کنند. ماجرای این که او چگونه برای اولین بار به گروه شبه نظامی Cerberus پیوسته و نهایتاً به آن‌ها خیانت کرده در این کمیک بوک‌ها روایت می‌شود.

Mass Effect: Foundation بستری هیجان انگیز را فراهم می‌کند تا Rasa با تعدادی از شخصیت‌های اصلی سری بازی‌های مس افکت رو به رو شود. شخصیت‌هایی مثل Thane، Wrex و jack. حتی بعضی از شماره‌های این کمیک بوک‌ها هم توجه را از Rasa کم و روایت شخصیت‌های دیگر را پر رنگ‌تر می‌کند.


Metal Gear Solid

  • ناشر: IDW
  • تعداد شماره‌های منتشر شده: ۲۴
  • تاریخ انتشار: از ماه سپتامبر سال ۲۰۰۴ تا سال ۲۰۰۷

کمیک بوک Metal Gear Solid

داستان سری بازی‌های Metal Gear چیزی از یک روایت قابل ستایش کم ندارند اما محتوای آن‌ها گاهی می‌تواند کمی زیاد باشد. کمیک بوک‌های Metal Gear Solid اثری قابل ستایش در متراکم کردن روایت بازی اول و دوم سری Metal Gear Solid را ارائه می‌دهند.

چنین روایتی که وقایع را به ترتیب به نمایش در می‌آورد باعث می‌شود که خوانندگان بهتر بتوانند داستان این بازی‌ها را درک کنند.

موردی که باعث می‌شود این کمیک بوک‌های اقتباس شده از بازی‌های ویدیویی بیش‌تر جذاب باشد، نقاشی‌های چشم نواز Ashley Wood است که به خوبی طراحی‌های خاص Yoji Shinkawa در بازی‌ها را منعکس می‌کند.


Mirror’s Edge: Exordium

  • ناشر: دارک هورس
  • تعداد شماره‌های منتشر شده: ۶
  • تاریخ انتشار: از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ تا ماه فوریۀ سال ۲۰۱۶

کمیک بوک Mirror's Edge: Exordium

ممکن است کمیک بوک‌های Mirror’s Edge: Exordium خیلی مورد توجه منتقدین قرار نگرفته باشد اما داستان پیش درآمد مناسبی برای بازی‌هاست.

Faith که تلاش می‌کند تا رتبه‌اش را به عنوان یک دونده افزایش دهد، سر و کارش به یک خلافکار به نام Dogen می‌افتد که کارهایی از تحویل محموله‌ها تا دزدیدن تکنولوژی‌های جدید را به او محول می‌کند. در طی این کارها، Faith دستش به اثر هنری ساخته شده توسط مادرش، شخصی مهم در قیام آزادی، که خیلی وقت است مُرده می‌رسد.

درست است که دو بازی Mirror’s Edge بیش‌تر روی پارکورهای جذاب مانور می‌دهند اما Mirror’s Edge: Exordium به شخصیت پردازی Faith می‌پردازد و جزئیاتی از دنیایی که در آن مردم از پارکور برای قیام علیه جامعه‌ای نظامی استفاده می‌کنند را نمایش می‌دهد.


Sonic: Genesis و Sonic: Mega Drive

  • ناشر: Archie Comics
  • تعداد شماره‌های منتشر شده: ۶ به علاوۀ ۱
  • تاریخ انتشار: از ماه جولای تا ماه دسامبر سال ۲۰۱۱ و ماه آگوست سال ۲۰۱۶

کمیک بوک Sonic: Mega Drive

کمیک بوک‌های Sonic: Genesis و Sonic: Mega Drive به ترتیب به مناسبت 20 سالگی و 25 سالگی سونیک منتشر شدند و برای طرفداران دنیای این خارپشت آبی رنگ بسیار لذت بخش هستند چرا که کلی اشاره به داستان‌های گذشته در آن‌ها وجود دارد.

Sonic: Genesis روایتی را دارد که در آن سونیک وقایع بازی اصلی را به یاد می‌آورد. Sonic: Mega Drive یک کمیک تک جلدی است که در آن سونیک، Tails و Amy با هم همکاری می‌کنند تا Dr. Eggman را از خلق یک ربات جدید و قدرتمند به کمک وسیله‌ای جادویی به اسم چرخ دندۀ باستانی (Ancient Gear) متوقف کنند.

هر دو عنوان کمیک بوک‌ها تصاویر قابل قبولی دارند و به خوانندگانی که با سونیک بزرگ شده‌اند یک حس نوستالژیک را منتقل می‌کند.


Super Mario Adventures

  • ناشر: Nintendo Power
  • تعداد شماره‌های منتشر شده: ۱۲
  • تاریخ انتشار: از ماه ژانویۀ سال ۱۹۹۲ تا ماه دسامبر سال ۱۹۹۳

کمیک بوک Super Mario Adventures

اثری دیگر که توسط Nintendo Power منتشر شده و همانطور که از نامش مشخص است ماجرای ماریو و لویجی را در نجات پیچ از چنگال Bowser دنبال می‌کند. مثل تمام داستان‌های همیشگی سری بازی‌های ماریو.

در واقع این کمیک بوک‌ها اشاراتی به داستان بازی Super Mario Odyssey هم می‌کند که در آن Bowser سعی می‌کند پیچ را مجبور به ازدواج با خودش کند. داستان و دیالوگ‌های بامزه بین شخصیت‌ها و همکاری ماریو و لویجی با تاد و یوشی و همینطور ماجرای Bowser و پیچ، باعث می‌شود که طرفداران ماریو در هر سنی از خواندن آن لذت ببرند.

شاید عجیب‌ترین نکته در رابطه با این کمیک بوک‌ها این باشد که ماریو و لویجی واقعاً برای مدت کوتاهی به عنوان لوله‌کش مشغول به کار هستند!


Team Fortress 2

  • ناشر: Valve
  • تعداد شماره‌های منتشر شده: ۲۶
  • تاریخ انتشار: از ماه مه سال ۲۰۰۹ تا ماه ژانویۀ سال ۲۰۱۷

کمیک بوک Team Fortress 2

با وجود شخصیت‌های زیاد ولی دوست داشتنی کلاس‌های مختلف Team Fortress 2، مطمئناً داستان‌های جذابی برای بازگو کردن وجود دارد.

از ماه مه سال 2009، کمپانی Valve به خوبی از پتانسیل کمیک بوک‌های دیجیتالی رایگان استفاده کرده تا به این بازی یک روایت شبیه به روایت بازی‌های تک نفره بدهد. بعضی از آن‌ها جزئیات خاصی از آیتم‌های داخل بازی مثل قابلیت‌های جدید، سلاح‌ها یا پوسته‌های شخصیت‌ها را نشان می‌دهند و بعضی دیگر داستان‌های پس زمینه‌ای برای شخصیت‌های بازی روایت می‌کنند.


The Witcher

  • ناشر: دارک هورس
  • تعداد شماره‌های منتشر شده: ۵
  • تاریخ انتشار: از ماه مارس تا ماه جولای سال ۲۰۱۴

کمیک بوک The Witcher

دنیای داستانی The Witcher تا خرخره پر از شگفتی‌های میخکوب کننده، شگفت انگیز و ترسناک است و سری کمیک بوک‌های The Witcher به بهترین نحو این شگفتی‌ها را تبدیل به یک اثر کمیک بوکی کرده است.

The Witcher داستان گرالت را در ماجراجویی‌اش به همراه دوست جدیدی با نام Jakob Ornstine که به تازگی با او آشنا شده دنبال می‌کند. هر دوی آن‌ها باید راه فراری از محلی به نام خانۀ شیشه‌ای (House of Glass)، که یک بنا در نزدیکی جنگل سیاهِ Caed Dhu است، و همسر مُردۀ Ornstine پیدا کنند.

هر شماره داستانی جذاب را روایت می‌کند که به آرامی پرده از راز اتاق‌های بی‌شمار این عمارت و هیولاهای آن برمی‌دارد.

تنها چیزی که می‌توانست این کمیک بوک‌ها را کامل‌تر کند گرالت بر روی یک اسب تک شاخ بود!

منبع: دیجیاتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد