تشکیل هسته های نخبگانی برای همفکری در حوزه ICT

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات، تفاهم نامه همکاری مشترک برای تشکیل و توسعه هسته های نخبگانی (طرح شهید احمدی روشن) میان معاونت نوآوری وزارت ارتباطات و بنیاد ملی نخبگان امضا شد.

ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین این امضای تفاهم نامه همکاری مشترک گفت: آمادگی داریم که بتوانیم بخشی از نیروی نخبگی کشور را برای راه حل مسائل و همچنین تعامل نزدیک تر به کار بگیریم.

معاون وزیر ارتباطات، این تفاهم نامه را سرآغاز همکاری ها در این حوزه عنوان کرد و گفت: به آینده این تفاهم نامه و همکاری ها خوشبین هستیم.

وی با بیان اینکه در طرح اقتصاد مقاومتی کریدور فاوا، پروژه هایی به عنوان پیشران در نظر گرفته شده است، کمک به شکل گیری زیست بوم تلفن همراه با رویکرد حمایت از تولید داخل را یکی از پروژه های پیشران این حوزه معرفی کرد و افزود: در این زیست بوم از تولیدکنندگان سخت افزار تا استارت آپ هایی که تولید اپلیکیشن های خدمات و سرویس ها را انجام می دهند، حضور دارند.

هاشمی، طرح های مرتبط با بیگ دیتا، IOT و ۵G را از دیگر اولویت های وزارت ارتباطات بیان کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم ضمن شناسایی نیازهای صنعت ICT، با کمک فکری هسته های نخبگانی این نیازها را رفع کنیم.

در ادامه این مراسم، تفاهم نامه همکاری مشترک در تشکیل و توسعه هسته های نخبگانی با هدف بهره مندی از سرمایه نیروی انسانی مستعد و نخبه در حل مشکلات، توسعه و پیشبرد مولفه های اقتصادی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، توسط ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری و حسن سالاریه معاون آینده سازان بنیاد ملی نخبگان به امضا رسید.

در این تفاهم نامه که در قالب طرح شهید احمدی روشن به امضا رسید، همکاری متقابل به منظور آشنایی و بازدید استعدادهای برتر و نخبگان از مراکز فعالیت و طرح های توسعه ای وزارت ارتباطات به منظور شناخت ظرفیت های مطالعاتی تحقیقاتی و ایجاد همکاری در خلق و پردازش ایده های نو و تولید دانش در حوزه های فناورانه صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، به عنوان محورهای همکاری نام برده شده است.

همچنین، فراهم کردن زمینه توسعه و تجاری سازی فناوری ناشی از دستاوردهای هسته های پژوهشی مسئله محور، تربیت و آماده سازی دانشجویان استعداد برتر دانشگاهی در فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی، برخی دیگر از محورهای همکاری بنیاد ملی نخبگان و وزارت ارتباطات در این تفاهم نامه است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد