تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری کره‌جنوبی امضا شد

به گزارش فناوری فرهنگی،امروز دوشنبه 13 اردیبهشت ماه سال جاری، تفاهمنامه همکاری در حوزه فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق توسط دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران و «یون بیونگ سه» وزیر خارجه کره جنوبی امضا شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امروز (دوشنبه) در پی سفر رییس جمهوری کره جنوبی به ایران، با حضور روسای جمهوری ایران و کره جنوبی 19 سند همکاری امضا شد که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری جمهوری کره با تمایل به ترغیب و رشد و توسعه دوجانبه از طریق تبادلات و همکاری در حوزه فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق تفاهم نامه‌ای امضا کردند.

این تفاهم نامه به امضای دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران و «یون بیونگ سه» وزیر امور خارجه کره جنوبی رسیده و در آن، هر دو طرف بر تشویق و ترغیب همکاری در فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق بر پایه تساوی، عمل متقابل و منافع دوجانبه و مطابق قوانین مربوطه طرف‌ها، توافق کردند.

زمینه‌های همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ، ورزش و گردشگری جمهوری کره در حوزه های مختلف تبادل اطلاعات و جلسات در سطح مردم با مردم و تولیدات مشترک با محتوای فرهنگی و بخش‌های فناوری و تبادل فرهنگی و فناورانه دوجانبه و  میزبانی مشترک محافل علمی تعیین شده است.

همچنین از دیگر زمینه‌های همکاری تفاهمنامه مذکور می‌توان به برگزاری جلسات مشاوره‌های بازرگانی در سطح بنگاه‌ها و مشارکت در بازارها به منظور تسهیل فعالیت‌های بازرگانی بین طرف‌ها، ترغیب شرکت‌های خطرپذیر و راه‌اندازی فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ و صنایع خلاق، شرکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها به منظور گسترش تبادلات در صنایع نشر و انتشار دانش و تجربیات و سایر همکاری‌ها و  تبادلات در حوزه‌های فناوری‌های فرهنگی و صنایع خلاق اشاره کرد.

این یادداشت تفاهم برای یک دوره 3 ساله از تاریخ امضا آن معتبر خواهد بود و بعد از آن به صورت خودکار برای دوره 3 ساله بعدی تمدید خواهد شد مگر اینکه هریک از طرف‌ها با ارسال یادداشت کتبی 6 ماهه قبلی به طرف دیگر از طریق مجاری دیپلماتیک آن را فسخ کند.

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد