تلاش کالیفرنیا برای ترویج و گسترش مناطق فرهنگی

چندی  پیش «جری براون» فرماندار ایالت کالیفرنیا قانون 189 را که بر اساس آن به شورای هنر کالیفرنیا اجازه می دهد تا مناطق فرهنگی را در این ایالت ایجاد کند، امضا کرده است. این مناطق از سوی شورای هنر کالیفرنیا از طریق یک فرآیند رقابتی تصویب خواهد شد.

«کریگ واتسون» مدیر شورای هنر کالیفرنیا در این باره تاکید کرد: امضای قانون 189 یک خبر مهم برای ساکنان کل ایالت است. ما نقش مرکزی و اصلی را در تقویت جوامع محلی از طریق رشد اقتصادی، افزایش توریسم، و انسجام جامعه ایفا خواهیم کرد. منابعی که انتظار داریم در سطح ایالتی در کنار همدیگر قرار گیرد، مناطق فعلی هنری و فرهنگی را تقویت می‌کند و موجب ایجاد مراکز فرهنگی جدید می‌شود.

براون، کریگ واتسون و ریچارد بلوم کسی که قانون 189 را معرفی کرده، همگی بدون شک بر این باورند که بین هنر و خلاقیت رابطه وجود دارد و همین طور بین خلاقیت و نوآوری و کالیفرنیا می‌خواهد در زمینه توسعه تئاتر و فیلم، تلویزیون، برنامه‌های اینترنتی و کابلی، سخت افزارهای پیشرفته و برنامه‌های نرم افزاری و خدمات، همچنان پیشرو باشد.

قانون 189 به شورا اجازه می‌دهد تا طرحی را برای ترویج مناطق فرهنگی در سراسر این ایالت ارائه کند که منجر به افزایش خلاقیت شود.

شورا همواره در پی راهکارهایی برای گسترش خلاقیت در مدارس است. بر اساس این قانون، آنها حمایت فنی و تبلیغاتی را از مناطق هنری به عمل خواهند آورد و همین طور نهادهای خصوصی و دولتی را با یکدیگر هماهنگ می‌کنند تا منافع حاصل برای اقتصاد کالیفرنیا را به حداکثر ممکن افزایش دهد.

تا امروز، 15 ایالت نقش خود را برای ایجاد مناطق فرهنگی و هنری بر عهده گرفته‌اند. این ایالت‌ها در مجموع تلاش برای تبدیل آمریکا به یک اقتصاد خلاق را هدایت می‌کنند.

مناطق هنری معمولا به دنبال ایجاد گالری‌های هنری، باشگاه‌های شبانه، تئاتر، سینماهای هنری، سالن‌های موسیقی است.

شهرها بیشتر و بیشتر به این فکر می‌کنند تا با ایجاد مناطق هنری به دنبال افزایش جذابیت شهرها باشند و اقتصادی را تشکیل دهند که بیش از همه به نوآوری و خلاقیت وابسته باشد.

«ترزا کامرون» مدیر سابق آژانس هنری محلی آمریکا موسوم به “آفتا”، تاکید کرد: مناطق فرهنگی و هنری پتانسیل لازم را برای جذب و پرورش نیروی کار خلاق شهرها برای ایجاد یک اقتصاد جدید را دارد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد