توریست‌پذیرترین شهرهای ایران کدامند؟

به گزارش فناوری فرهنگی، بنابر اعلام گاپاتور، در ادامه با برخی از شهرهای توریست‌پذیر آشنا می‌شویم.

تهران

اگر اهل تفریحات برفی و زندگی مدرن و هتل‌های پنج ستاره هستید، بی­‌شک تهران اولین گزینه مورد نظر برای شما خواهد بود. تجربه اسکی در ارتفاع ۳۰۵۰ متری سطح دریا در پیست بین‌المللی دیزین، رستوران‌های سنتی دربند، هتل‌های پنج ستاره با بهترین امکانات، یک شام رویایی در رستوران گردان برج میلاد و ده‌ها جاذبه­ دیگر، تهران را به یکی از توریست‌پذیرترین شهرهای ایران تبدیل کرده است.

 اصفهان

بی‌دلیل نیست که اصفهان لقب نصف جهان را داراست. این شهر تاریخی در طول تاریخ در دوره‌های زیادی پایتخت ایران بوده که یکی از مهم‌ترین این دوران دوره صفویه است. در زمان شاه‌عباس اول صفوی و در قرن ۱۷ ام میلادی اکثر جاذبه‌های این شهر ساخته شد و معماری ایرانی اسلامی اصفهان شکل گرفت. امروزه نه‌تنها جاذبه‌های تاریخی و تفریحی بلکه مردم خون‌گرم و مهربان این شهر هستند که توریست‌های ایرانی و خارجی بسیاری را به این مکان می‌­کشانند.

شیراز

جاذبه‌های شهر شیراز به‌قدری زیاد است که یک­بار سفر، برای دیدن این حجم از زیبایی کافی نخواهد بود. شهر شعر و راز، با عطر و بوی بهارنارنج‌هایش هرساله مقصد شماره یک بیشتر مسافران خارجی و اروپایی­‌ها است. غذاهای سنتی بسیار و میان وعده‌های خوشمزه‌ی خاص، در کنار مردم دل‌نشین و همواره شاد این شهر جلوه دیگری به شیراز بخشیده است.

همدان

اگر در تابستان به دنبال مقصدی با آب و هوایی خنک و دل‌نشین هستید، ما به شما پایتخت تاریخ و تمدن ایران، شهر همدان را پیشنهاد می‌کنیم. طولانی‌ترین غار آبی جهان، غار علی‌صدر و آرامگاه طبیب، شاعر و عارف ایرانی ابوعلی سینا از مهم‌ترین جاذبه­‌های گردشگری این شهر کوهستانی هستند.

خراسان رضوی

استان خراسان رضوی، هرساله مسافران داخلی و خارجی زیادی را جذب می‌کند. آرامگاه امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع)، صفای دیگری به شهر مقدس مشهد، مرکز این استان می­‌دهد. مسلمانان زیادی برای زیارت این آرامگاه و راز و نیاز با ضامن آهو مسافت طولانی را طی کرده و دل به جاده می‌زنند. شهر مشهد امروزه به دلیل خیل زائران و بازدیدهای فراوان شکل دیگری به خود گرفته و دارای تمام امکانات رفاهی و تفریحی برای مسافران خود هست.

آژانس گردشگری گاپاتور مفتخر است که از طریق ارائه خدمات تورهای ایران با نام Iran Tour به گردشگران خارجی، صنعت گردشگری کشور عزیزمان ایران را بهبود بخشیده است.

افزایش درآمد کشور از طریق ورود گردشگر خارجی:

براساس تازه‌ترین آمار از سازمان جهانی گردشگری ملل متحد، سال گذشته حدود ۳۲/۱ میلیارد گردشگر برای تعطیلات به کشوری به‌ غیر از کشور خودشان سفرکرده‌اند. ده کشوری که بیشترین سهم را در جذب این گردشگران داشتند در جدول زیر آمده است:

ایران در این رتبه‌بندی با جذب ۴ میلیون و ۸۴۷ هزار نفر در جایگاه ۹۳ از ۱۳۶ کشور جهان قرارگرفته است. البته کشور عزیزمان ایران رشد زیادی از نظر صنعت گردشگری داشته و به دلیل شرایط اقتصادی کنونی و قرار گرفتن ایران در لیست ارزان‌ترین کشورها برای سفر، پتانسیل بسیار زیادی برای کسب درآمد از این طریق را دارد.

ایران با تاریخ و فرهنگ غنی، ۲۴ میراث جهانی ثبت‌شده در یونسکو و اقلیم خاص خود می‌تواند با مدیریت بهتر، درآمد بسیار زیادی را از طریق جذب گردشگر به دست آورده و در جایگاه بالاتری از ترکیه قرار گیرد.

یکی از راه‌­های جذب بیشتر توریست­‌ها، توجه به بعضی از آثار تاریخی جذاب و مهم تاریخی هست که متاسفانه در حال تخریب هستند و یا مدرن سازی مراکز تفریحی مثل فروشگاه‌ها و یا پارک‌های جنگلی که نه‌تنها باعث تقویت صنعت گردشگری ایران می­‌شوند بلکه بستر اقتصادی را نیز بهبود می‌­بخشد.

آژانس­‌های گردشگری معتبر و معروف با ارائه پکیج‌هایی در قالب Iran tour packages به گردشگران خارجی، کمک به سزایی به این درآمدزایی می­‌کنند.

عوامل موثر بر افزایش تعداد توریست‌ها:

با توجه به تجربه چندین ساله در این صنعت، با قاطعیت می‌توان اظهار داشت که یکی از مهم‌ترین عوامل جذب گردشگر در ایران هزینه‌های بسیار پایین برای سفر به کشورمان هست. برای مثال صرف شام در یکی از بهترین رستوران­‌های کشورمان برای یک خانواده ۴ نفره هزینه­‌ای حدود ۴۰۰،۰۰۰ تومان خواهد داشت که این مقدار برای یک خانواده خارجی تنها معادل ۳۶ یورو خواهد شد.

مورد موثر بعدی، برخورد صمیمانه و گرم ما ایرانیان با گردشگران خارجی هست. اکثر مردم ایران، فهیم و همواره آماده کمک به گردشگران خارجی هستند و این امر خود بر جذب توریست تاثیر فراوانی دارد.

یکی از مهم‌ترین عوامل رونق و بهبود در هر صنعتی که غیرقابل‌انکار است، تبلیغات هست. امروزه با عصر تکنولوژی و مخاطبانی که شبکه­‌های اجتماعی را دنبال می­‌کنند، روبه‌رو هستیم و تبلیغات درست و به‌روز قابلیت‌های گردشگری کشورمان را به تمام دنیا نشان خواهد داد.

از دیگر عوامل تأثیرگذار وجود امکانات مناسب و هتل­‌های شایان فرهنگ کشورمان در شهرهای توریستی است که امروزه این امر در اکثر شهرهای بزرگ همانند شیراز، اصفهان، تهران و … رعایت می‌شود.

نقش گاپاتور در گردشگری ایران:

آژانس گردشگری گاپاتور (Gapatour) فعالیت خود را در سال ۱۹۹۳ در زمینه جذب گردشگر خارجی آغاز کرد و پس از سال‌­ها تجربه امروزه در میان گردشگران خارجی شناخته‌ شده است. این آژانس با بهره‌گیری از کادری مجرب، خدمات گوناگونی از جمله تورهای Incoming، سازمان‌دهی سمینارها و گردهمایی­‌ها، تورهای VIP برای گروه‌­های خاص و … را ارائه می­‌دهد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد