جاوا کماکان پرطرفدارترین زبان برنامه‌نویسی جهان است

به گزارش فناوری فرهنگی،در تحقیق خود تلاش کرده به این موضوع هم پی ببرد که چرا کاربران ، توسعه دهندگان و برنامه نویسان هنوز علاقه زیادی به استفاده از جاوا دارند.

از مجموع کسانی که در این تحقیق شرکت کرده‌اند 28 درصد برنامه نوبس تمام وقت و 8.4 درصد برنامه نویس گوشی و تبلت بوده اند. 5.8 درصد هم گفته‌اند تنها در وب برنامه‌نویسی می کنند.

Stack Overflow در بررسی های خود به این نتیجه رسیده که برنامه جاوا در میان تمامی این گروه‌ها محبوب بوده است و بر روی کره زمین زبان برنامه نویسی محبوب تر از آن وجود ندارد. دیگر زبان برنامه نویسی محبوب React است که یک کتابخانه جاوااسکریپت برای ساخت رابط های کاربری است.

جاوا ابتدا یک زبان برنامه نویسی ساده بود، اما با از راه رسیدن Node.js که یک نسخه تغییر یافته از موتور JavaScript V8 پرسرعت گوگل بود( موتوری که در مرورگر کروم هم مورد استفاده قرار می گیرد) استفاده از جاوا بر روی سرورها هم ممکن شد.

علاوه بر این پشتیبانی جاوا از HTML5 هم استفاده از صفحات وب برای اجرای برنامه‌های تحت وب را ممکن کرد. در مجموع به نظر می رسد انعطاف پذیری و سازگاری بسیاری از برنامه ها و نرم افزارها با جاوا عامل اصلی محبوبیت آن در میان برنامه نویسان در دو دهه اخیر بوده است.

منبع: فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد