جوانان، نیازمند ایده‌های بهتری برای استارتاپ‌ها هستند

به گزارش فناوری فرهنگی، داوود مرادخانی در جلسه بررسی مسائل پارک علم و فناوری، با اشاره به اینکه مهم‌ترین خروجی پارک‌ها، شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و تولیدات آن‌ها است، اظهار کرد: در پارک‌های علم و فناوری، مهارت و باور به جوانان تزریق و هر چه این پارک بیشتر توسعه یابد، به همان میزان آمار شرکت‌های دانش‌بنیان بالا می‌رود و به افزایش تولید ثروت منتج می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه در پارک علم و فناوری، فقط شرکت‌هایی مستقر می‌شوند که ایده‌های‌شان تجاری شده و دست‌شان در جیب خودشان باشد، ادامه داد: اگر فردی صاحب ایده باشد ولی موفق به تجاری‌سازی نشده باشد، در مراکز رشد پارک مستقر شده و زمینه ورود وی به پارک فراهم می‌شود.  

مرادخانی تصریح کرد: برخی از شرکت‌ها در مراکز کار مشترک با پارک فعالیت می‌کنند؛ در واقع این شرکت‌ها محصول ندارند و صرفا صاحب ایده هستند، از این رو پارک زمینه‌ای را فراهم می‌کند تا محصول خود را تجاری‌سازی کنند.  

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان افزود: طی رویدادهای استارتاپی که در استان برگزار می‌شود، معمولا جوانان ما به خاطر اینکه کمتر از استان خارج شده‌اند، ایده‌های چندان خوبی ندارند. در همین راستا، پارک شرایطی را فراهم می‌کند تا جوانان بتوانند از توانمندی چهره‌های برجسته کشوری در علوم روز نظیر نانو برای ایده‌یابی بهره بگیرند.  

وی با بیان اینکه هفت مرکز رشد در استان زنجان وجود دارد، افزود: مرکز رشد دانشگاه زنجان در سال 88 افتتاح شده و 22 واحد فناور دارد. همچنین مرکز رشد دانشگاه آزاد در سال 93 راه‌اندازی شده و 10 واحد فناور دارد. مرکز رشد جهاددانشگاهی نیز که 13 ماه از افتتاحش می‌گذرد، 18 واحد فناور دارد.  

مرادخانی ادامه داد: مرکز رشد دانشگاه علوم‌پایه که از سال 82 ایجاد شده است، 55 واحد فناور در آن مستقر است. مرکز رشد دانشگاه علوم‌پزشکی نیز 96 ماه از افتتاحش می‌گذرد و 9 واحد فناور دارد.  

مرادخانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 172 نفر نیازمند مکان و فضایی برای انجام فعالیت خود در پارک علم و فناوری هستند، خاطرنشان کرد: بالغ بر 50 واحد متقاضی داریم که هنوز مکانی ندارند. البته در سطح شهر ساختمان‌هایی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد