حمایت‌های دولتی لازمه احیای گردشگری سرطانی

به گزارش فناوری فرهنگی، «مجاهد کرباسی» با اشاره به ضرورت اعطای تسهیلات کم بهره و بلاعوض از سوی دولت به فعالان گردشگری پس از گذر از بحران کرونا، می‌گوید: باید به منظور احیای صنعت متضرر گردشگری، معافیت مالیاتی این فعالان حداقل تا 50 درصد به مدت یک سال پس از بحران تعلق شود.

وی دریافت نکردن هزینه‌های انرژی شامل آب و برق و گاز از فعالان گردشگری را راهکار موثر دیگری در رفع بخشی از ضررهای وارد شده به صنعت گردشگری در بحران کرونا می‌داندو اضافه می‌کند: علاوه بر آن با اقداماتی مانند دریافت اقساط معوق بدون بهره بانگی هم می‌توان بخشی از ضرر این صنعت را جبران و در پویایی صنعت گردشگری اقدام کرد.

رییس میراث فرهنگی مهریز با تاکید بر این که در اواسط فروردین ماه باید جلساتی با بخش خصوصی برای احیای مجدد این صنعت برگزار شود، اظهار می‌کند: البته در صورت بهبود وضعیت باید با بخش خصوصی جلساتی برگزار و نظارت آن‌ها و پیشنهاداتشان را برای رفع این مشکل جویا شد.

کرباسی وضعیت فعلی صنعت گردشگری را همانند یک بیماری سرطانی توصیف می‌کند و معتقد است که در وهله اول باید این بیمار سرطانی با حمایت‎های دولتی سرپا و احیا کرد تا سپس برای رونق مجدد آن اقدام شود.

این فعال گردشگری در پایان اقدامات قبل از کرونا را نیز موثر در رونق گردشگری می‌خواند و می‌گوید: اقداماتی مانند دعوت از از بلاگرها، حضور در نمایشگاه‌ها، برگزاری جشنواره‌ها و فم تورها اقداماتی موثر بودند که پس از کرونا با حمایت دولت می‌تواند دوباره برای رونق این صنعت انجام شد.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد