خدمات مسیریابی گوگل بر مبنای اثرات کرونا به روز شد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از زد دی نت، هدف از این کار این است که کاربران بتوانند به طور دقیق زمان رسیدن به مقصد و مدت زمان در راه ماندن را محاسبه کنند.

شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی بسیاری از خدمات حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ و بسته شدن راه‌های مواصلاتی با هدف جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس شد. اما چندهفته ای است که شرایط در جهان به تدریج در حال بازگشت به حالت عادی است. گوگل بر مبنای همین تغییرات تدریجی در حال به روزکردن خدمات نرم افزار نقشه گوگل در زمینه مسیریابی است.

این تغییرات از طریق هر سه نسخه تحت وب، آی او اس و اندروید برنامه نقشه گوگل در دسترس است و در صورت دریافت اطلاعات جدید در مورد محدودیت‌های رفت و آمد در شهرهای مختلف جهان گوگل داده‌های خود را در این زمینه به روز می‌کند.

از جمله این اطلاعات می‌توان به فعال شدن یا غیرفعال شدن نقاط کنترل در مسیرهای جاده‌ای، مسدود شدن برخی جاده‌ها، تغییر در ساعت حرکت مترو، قطار و هواپیما در بخش‌های مختلف جهان و غیره اشاره کرد.

افرادی که برای مراجعه به مراکز درمانی یا دفاتر تست کرونا برنامه ریزی می‌کنند هم دستورالعمل‌های حفظ ایمنی و بهداشت را دریافت خواهند کرد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد