خسارت کرونا به زیرساخت گردشگری ۱۲ هزار میلیارد تومان است

به گزارش فناوری فرهنگی، علی‌اصغر مونسان در حاشیه بازدید از مراکز گردشگری شهر سمنان در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان اینکه موضوع کرونا در همه بخش‌های اقتصادی دنیا ازجمله گردشگری اثرگذار بوده است، ابراز داشت: برآورد خسارات کرونا به زیرساخت‌های گردشگری کشور تا به امروز ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی ضمن ابراز نگرانی از اینکه ممکن است کرونا گردشگری را به ورشکستگی نزدیک کند، افزود: اگر این روند تعطیلی مراکز گردشگری و عدم سفر به شهرهای مختلف کشور بخواهد ادامه‌دار باشد خسارت به حوزه گردشگری از بابت ویروس کرونا به‌مراتب بیشتر خواهد شد.

۱۳۷ میلیارد تومان پروژه گردشگری در حال اجرا

وزیر میراث فرهنگی بابیان اینکه یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور در بخش اقتصاد حوزه گردشگری است، ابراز داشت: تا قبل از کرونا اتفاقات بسیار خوبی در حوزه گردشگری ازجمله به نتیجه رسیدن پروژه‌های گردشگری رقم خورده است.

مونسان بابیان اینکه پروژه‌های بسیار زیادی در حوزه گردشگری در دست اجرا قرار دارد، در ادامه تصریح کرد: تا به امروز بالغ‌بر دو هزار و ۴۰۰ پروژه با ۱۳۷ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در کشور در حال اجرا است.

وی بابیان اینکه به دنبال ایجاد شرایطی هستیم تا بخش آسیب‌دیده گردشگری از کرونا بتواند قدری خود را احیا کند، افزود: حدود پنج هزار موافقت اصولی فقط در دولت دوازدهم صادر شد که نشان‌دهنده روند رو به رشد گردشگری است.

وجود ۸ میلیون گردشگر خارجی

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری بابیان اینکه تعداد گردشگران خارجی در سال گذشته به میزان هشت میلیون نفر رسید که رکورد تاریخی به شمار می‌رود، ابراز داشت: ایران به‌عنوان دومین کشور دنیا به لحاظ سرعت رشد گردشگر خارجی معرفی‌شده است که همه این‌ها نشان می‌دهد ظرفیت‌های خوبی در بخش گردشگری کشور ایجاد شد.

مونسان بابیان اینکه حضور گردشگران خارجی در کشور نباید متوقف شود، در ادامه تصریح کرد: نگاه ما به این معطوف شده که گردشگری به‌عنوان یک اقتصاد نوظهور مردم پایه برای کشور ایفای نقش کند و این موضوع بسیار مهمی برای اشتغال جوانان محسوب می‌شود.

مونسان در ادامه تصریح کرد: از محل جبران خسارت کرونا به زیرساخت‌ها ۵۰ هزار میلیارد تومان را دولت برای گردشگری در نظر گرفت، در ابتدا فرآیندهای سختی وجود داشت که متأسفانه به‌خوبی پیش نرفت حدود ۱۱۰ میلیارد تومان فقط بخش گردشگری توانست دریافت داشته باشد که امیدواریم در آینده این موضوع سرعت بیشتری به خود گیرد.

وی افزود: خوشبختانه گردشگری نشان داد که این حوزه مزیت‌های بی‌شماری دارد که ازجمله سرعت جبران آن است در خردادماه امسال از ستاد ملی کرونا درخواست شد تا اجازه دهند فعالیت‌های گردشگری آغاز شود که این اتفاق رقم خورد و شخص رئیس‌جمهور دستور آن را صادر کردند که در سه تعطیلی پشت‌هم حدود ۲۰ میلیون نفر اقامت در شب رخ داد که بسیار مناسب بود.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد