دانشمندان دیزنی با استفاده از تگ های RFID اسباب بازی های تعاملی کم هزینه ساختند

به گزارش فناوری فرهنگی،واحد تحقیقات دیزنی و دانشگاه کارنگی ملون روش تازه ای را برای کاربرد تگ های RFID ابداع کرده اند که می توان از آن برای ساخت بازی های تعاملی و کنترلرهای ارزان قیمت استفاده کرد و هزینه تمام شده برای این منظور آنقدر پایین است که حتی می توان نتیجه کار را به کلی «دور انداخت».

واحد تحقیقات دیزنی و دانشگاه کارنگی ملون روش تازه ای را برای کاربرد تگ های RFID ابداع کرده اند که می توان از آن برای ساخت بازی های تعاملی و کنترلرهای ارزان قیمت استفاده کرد و هزینه تمام شده برای این منظور آنقدر پایین است که حتی می توان نتیجه کار را به کلی «دور انداخت».

سیستم ابداعی آنها RapID نام دارد و قادر است اشیاء مجهز به تگ های ارزان قیمت و فاقد باتری RFID را که در اطرافش حرکت می کنند به راحتی تشخیص دهد. دستگاه های تشخیص RFID معمولا برای خواندن تگ های متصل به بار و بنه یا دیگر آیتم های مورد استفاده شما به کمتر از دو ثانیه نیاز دارند اما RapID  می تواند حرکات را در کمتر از 200 هزارم ثانیه تشخیص دهد.

این تیم تا به حال طیف وسیعی از اسباب بازی های تعاملی را ساخته تا از این طریق توانمندی های سیستم ابداعی اش را به تصویر بکشد؛ برای نمونه آنها نوعی بورد فیزیکی کنترل صدا ساخته اند که می شود از آن برای میکس موسیقی استفاده نموده و البته نوعی سفینه فضایی اسباب بازی که حرکاتش روی نمایشگر به صورت انیمیشنی نمایش داده می شود.

چون می توان تگ های ارزان قیمت RFID را تقریبا روی هر چیزی نصب کرد، می شود در آینده از این سیستم برای ساخت کتاب داستان های تعاملی بهره گرفت. آلانسون سمپل یکی از دانشمندان واحد تحقیقات دیزنی در این باره گفت: با افزودن حسگرهای مبتنی بر RFID روی اشیاء مختلف می توان دستگاه هایی جدید و تعاملی را با چرخه توسعه بسیاری سریع ساخت. تیم دانشمندان این دانشگاه کلیه اسباب بازی ها و محصولات ساخته شده مبتنی بر این سیستم را در ویدئوی زیر به تصویر کشیدند.

منبع: دیجیاتو

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد