دانش‌بنیان‌ها بازار اروپا را شناختند

به گزارش فناوری فرهنگی، نشست تخصصی نرم‌افزار ایران و اروپا با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مردادماه سال جاری برگزار شد.

در این نشست که به صورت تخصصی در حوزه‌های هوش مصنوعی، هوش تجاری، کلان‌داده و نرم‌افزارهای سازمانی برگزار شد، 26 شرکت دانش‌بنیان یا فناور نرم‌افزاری ایرانی و 27 شرکت نرم‌افزاری اروپایی در کشورهای هدف مشارکت داشتند. این نشست به صورت آنلاین و به مدت سه روز برگزار شد. در این نشست فشرده سه روزه، 135 جلسه رودرروی تخصصی بین طرفین برگزار شد.

برای آماده‌سازی شرکت‌های ایرانی حاضر در این نشست، طی یک کمپ آماده‌سازی یک ماهه، تلاش شد شرکت‌های ایرانی با توان بیشتر و آمادگی کامل نسبت به قوانین، استانداردها و شرایط کسب‌وکار در کشورهای مقصد حضور یابند.

در طی این کمپ، شرکت توسعه صادرات و توانمندسازی ریتون به عنوان کارگزار صادراتی همکار با مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقدام به برگزاری چهار کارگاه آماده‌سازی تخصصی کرد.

کارگاه‌های «محتوای حرفه‌ای»، «کارگاه رفتار حرفه‌ای در تعاملات بین الملل (با همکاری ILIA Academy)»، «کارگاه نگاهی به صنعت IT در آلمان»، «فرصت‌ها و چالش‌ها برای شرکت‌های ایرانی (با همکاری اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان)» و «کارگاه برگزاری یک نشست تجاری حرفه‌ای» برای آماده‌سازی شرکت‌های ایرانی برگزار شد.

همچنین برای این نشست، تعاملی خوب با بدنه دولتی کشورهای مخاطب برقرار شد تا ابعاد کاری و فرصت‌های موجود برای شرکت‌های مقابل تشریح شود. این کار کمک می‌کند تا شرکت‌های خارجی یاد بگیرند بر اساس قوانین کشورهای فوق و به دور از قوانین غیر رسمی امریکایی با شرکت‌های ایرانی مذاکره کنند. تا جایی که در روزهای برگزاری نشست سه توافق شروع همکاری بین طرفین شکل گرفت و نیز مذاکره جزییات کاری بین بیشتر شرکت‌های ایرانی و اروپایی آغاز شد تا زمینه‌های همکاری و استفاده از فرصت‌های موجود بین طرفین اجرایی شود.

طی سال جاری و سال آینده مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در نظر دارد تا مبتنی بر شرایط حاکم متأثر از همه‌گیری کووید 19، از نشست‌های تجاری و فناوری آنلاین که توسط کارگزاران صادراتی همکار با مرکز برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود، حمایت کند.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد