دسترسی به اینترنت در ناوگان حمل و نقل عمومی تسهیل می‌شود

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدرضا ریاحی بنیانگذار تیم استارت آپی و مدیر عامل تیم طراحی و تولید بستر نرم افزاری-سخت افزاری برای ناوگان‌های حمل و نقل عمومی اظهار کرد: ما موفق شدیم یک بستر نرم افزاری- سخت افزاری را برای کاربران به خصوص مسافرانی که در مسیرهای سفر به اینترنت مناسبی دسترسی ندارند و نیاز به محتوا برایشان جدی است را طراحی کنیم.

وی افزود: این نرم افزار باعث می‌شود که کاربران با استفاده از بستر اینترنت به محتوا دسترسی پیدا کنند. به همین منظور با یک سرور کوچک که در اتوبوس، قطار، هواپیما و… نصب می‌شود دسترسی به موسیقی، فیلم، بازی‌های تک نفره یا چند نفره توسط مسافران فراهم خواهد شد.

این فعال فناور با تاکید بر اینکه با استفاده از این بستر، سفر بهینه می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مانیتورهای اتوبوس‌ها با نوسانات قیمت، هر روز گران‌تر می‌شود بنابراین استفاده از این بستر می‌تواند خیلی به صرفه و کاربردی باشد.

ریاحی ادامه داد: با استفاده از این بستر، هر فرد می‌تواند با گوشی یا لپ تاپ خود به اینترنت متصل شود و از محتوا استفاده کند.

وی با بیان اینکه این سیستم به صورت خودکار به اینترنت متصل می‌شود، افزود: این سیستم بدون هزینه برای مسافر، بستر اینترنتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و به صورت خودکار نیز محتوای درون خودش را به روز رسانی می‌کند تا کاربران محتوای جدید را در اختیار داشته باشند.

این فعال فناور افزود: این سیستم هوشمند است و هر جا اینترنت داشته باشد خود را به آن متصل می‌کند تا کاربران بدون دغدغه اینترنت، محتوا را ببینند.

وی با بیان اینکه این طرح در اینوتکس ۲۰۲۰ نیز حایز رتبه شده است، گفت: با ناوگان‌های حمل و نقل عمومی صحبت کردیم و قرار است این سیستم در ۲۰۰ اتوبوس نصب شود که این موضوع تا ۳ ماه دیگر محقق می‌شود.

مدیرعامل این تیم استارت آپی گفت: اتوبوس، هواپیما، قطار، کشتی و هر جایی که نیاز به محتوا دارند ولی دسترسی به اینترنت محدود است می‌توانند از این سیستم بهره ببرند.

ریاحی افزود: زمانیکه فعالیت خود را شروع کردیم نمونه خارجی نداشت ولی به تازگی کانادا از این سیستم رونمایی کرده است.

وی ادامه داد: همچنین درصدد هستیم که با سایر ناوگان‌های حمل و نقل عمومی صحبت کنیم تا از این سیستم بهره ببرند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد