راهکار فیسبوک برای غلبه بر هکرها: شبیه‌سازی حملات با ارتشی از بات‌های مخرب

به گزارش فناوری فرهنگی، هندسین فیسبوک از مقابله دائمی با کلاهبرداران خسته شده‌اند و به همین ترتیب می‌خواهند با بازطراحی رفتارهای شناخته شده آنها و پیاده سازی در الگوهایی مبتنی بر هوش مصنوعی، موضوع را بهتر درک کرده و به مقابله با آنها بپردازند.

یکی از معضلات تحقیقات در زمینه امنیت این است که فارغ از آنکه شما با چه ابزاری به مواجهه با آنها می‌پردازید، هکرها در گذر زمان خودشان را با شرایط جدید سازگار می‌کنند، وسعت فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهند و حتی مکانیزم‌های جدیدی برای نفوذ و حملات سایبری طراحی می‌کنند.

در همین راستا و برای پیشی گرفتن از کلاهبرداران، فیسبوک تصمیم گرفته از روشی تازه استفاده کند: مجموعه‌ای از ربات‌های متعدد روی نسخه‌ای جدید از پلتفرم پیاده سازی می‌شوند تا با استفاده از هوش مصنوعی و تحت نظارت و کنترل فیسبوک به اقداماتی مخرب دست بزنند، تا در واقع بتوان حفره‌هایی را تشخیص داد که کلاهبرداران واقعی از آنها استفاده می‌کنند.

این تکنولوژی روی نسخه‌ای ثانویه از فیسبوک پیاده سازی خواهد شد که البته الگوریتمی کاملا یکسان با دنیای واقعی این شبکه اجتماعی خواهد داشت و به عبارتی بستری آزمایشی برای شناخت روش‌های هک و کلاهبرداری است.

تیم مهندسین این کمپانی برای منظور مورد بحث متدی به اسم «شبیه‌سازی تحت وب» (WES) توسعه داده که تمام زیرساخت‌های شبکه جهانی واقعی را به طور کامل شبیه‌سازی می‌کند، تا بتوان به بهترین شکل ممکن تعاملات کاربران و رفتارهای اجتماعی مردم در این سرویس را بازتاب دهد.

با استفاده از WES، نسخه‌ای کاملا مجزا اما مشابه از فیسبوک با پیشوند WW طراحی شده که حتی سیستم پیام‌رسان، پروفایل‌ها، صفحات و درخواست دوستی‌ها و غیره را شامل می‌شود. اما با این تفاوت که تمام این موارد به طور کامل در دسترس ربات‌های مخرب قرار دارند.

«مارک هرمن» محقق ارشد این پروژه در این رابطه توضیح می‌دهد: «شبیه‌سازی بر مبنای میلیون‌ها خط کد برنامه‌نویسی که زیرساخت‌های فیسبوک را شکل داده‌اند صورت می‌گیرد. ربات‌ها به همین نرم افزار و ابزاری که کاربران به صورت روزمره استفاده می‌کنند دسترسی دارند. به همین ترتیب این شبیه‌سازی نتایجی بسیار نزدیک به واقعیت خواهد داشت، و در نهایت می‌توانیم خیلی از موارد و رفتارهای مخرب و کلاهبرداری‌ها را شناسایی کنیم».

هرمن مدعی است ربات‌های طراحی شده در گذر زمان با مجموعه بی‌شماری از روش‌های مخرب تعلیم داده خواهند شد تا همواره به‌روز بمانند؛ از متدهای قدیمی و قانون‌محور گرفته تا ترفندهای نوین و مبتنی بر مجموعه دستورالعمل‌هایی که نظم مشخصی ندارند. بدون شک این سبک از مواجهه با کلاهبرداران می‌تواند تقویت سیستم‌های امنیتی را یک گام به سمت جلو سوق دهد.

منبع:دیجیاتو

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد